تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۳ میلیارد یورو ارز سال آینده برای واردات چه کالا‌هایی هزینه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۹۶۵۳۹
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
۱۳ میلیارد یورو ارز سال آینده برای واردات چه کالا‌هایی هزینه می‌شود؟
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی کالا‌های اساسی که عامه مردم از آن استفاده کمتری دارند، از شمول ارز دولتی خارج و به تالار نیما منتقل شده‌اند تا بتوان سهمیه آن‌ها را به واردات سایر کالا‌ها اختصاص داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا پیمان پاک با اشاره به تعیین ۱۳میلیارد یورو ارز برای واردات کالا‌های اساسی در قالب بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: رقم ۱۳ میلیارد دلاری که در قالب بودجه سال ۱۴۰۳ برای واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده، مختص به ارز ترجیحی است و سایر کالا‌های اساسی مورد نیاز، از روش‌های دیگری همچون تهاتر یا ارز اشخاص تامین خواهد شد.

وی افزود: سیاست دولت، کاهش واردات و تکیه هر چه بیشتر به توان تولید داخلی است که بر این اساس، در سالی هم که گذشت، صرفه‌جویی ارزی خوبی در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع تعیین شده، صورت گرفت که این روند، در سال آتی هم ادامه خواهد داشت.

پیمان پاک با بیان اینکه صرفه جویی ارزی صورت گرفته برای واردات کالاها، در شرایطی بود که حتی برخی کالا‌ها مثل شکر در بالاترین قیمت خود در بازار‌های جهانی قرار داشتند، تصریح کرد: مدیریت ارزی بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و در حوزه قیمت‌ها نیز، با نظم عمل شده است؛ به نحوی که این موضوع سبب ارزان تمام شدن قیمت خرید بسیاری از کالا‌ها برای کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات را مدیریت شده، کاهش خواهیم داد، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی ارزی به نحوی صورت می‌گیرد که ذخایر کالا‌های اساسی تکمیل شده و کم کاری‌های گذشته نیز جبران شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: البته این رقم ارزی که صرفه‌جویی می‌شود، در نهایت صرف توسعه تولید خواهد شد؛ به نحوی که در برخی گروه‌های کالایی مانند جو، گوشت و مرغ، امکان قطع یا به حداقل رسانیدن واردات وجود دارد؛ به شکلی که تولید را افزایش و واردات را کاهش داد.

وی گفت: در برخی از گروه‌های کالایی که مردم اثر آن را حس نمی‌کردند، ارز ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی حذف شد و به گروه‌های دیگر اختصاص یافت که مردم اثر آن را حس کنند؛ برای مثال، گوشت منجمد مورد استفاده صنعت است و مردم از آن استفاده نمی‌کردند، بنابراین آن را به تالار دوم منتقل کردیم و گوشت گرم که مورد استفاده عام مردم است، به تالار اول آمد و مشمول ارز ترجیحی ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی شد.

پیمان پاک گفت: در سمتی دیگر، تولید برنج امسال خوب بود؛ بنابراین ارز واردات برنج حذف و به کنجاله سویا اختصاص یافت، زیرا جوجه ریزی افزایش یافته بود و نیازمند واردات کنجاله سویا بودیم.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ پویا است و ما معتقدیم باید تا جایی که امکان دارد در مصرف ارز ترجیحی صرفه جویی کرد.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->