باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ متهم در خراسان رضوی منهدم شد قتل مرد جوان به دلیل اختلافات شخصی در شرق تهران ۲ شرط مهم مادر مقتول برای بخشش قاتل سنگدل جه بود؟ اظهارات منتسب به سردار رادان درباره طرح نور۲ تکذیب شد دستگیری ۶۸ شرور مخل امنیت در شهرک شهید رجایی مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش سرانه مصرف نوشابه در کشور | سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی را داریم شناسایی بیش از ۷۲۰۰ مبتلا به سل در ایران| یک‌چهارم بیماران ایرانی نیستند راز جنایت خانوادگی فاش شد| باز هم قتل پسری معتاد توسط پدر رونمایی از نسخه جدید شاد با قابلیت‌های جدید سقوط کارگر در محل گودبرداری یک پروژه ساختمانی + جزئیات (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) حریق انباری یک مدرسه در بلوار وکیل آباد مشهد + تصویر (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ۳۰ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در مشهد رمزگشایی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر اهدا خون توسط بانوان در خراسان رضوی | نیازمند اهدای خون از سوی جوانان هستیم تحقق سه‌ونیم‌برابری تعهد مهارت‌آموزی به کودکان کار در خراسان‌رضوی همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟ دانش‌آموزان نابینا از امتحان نهایی با خط «بریل» محروم شدند اوج گیری آسیب‌های اجتماعی در شیب شکاف نسلی احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران کدام ورزش در کاهش فشارخون میسر است؟ آیا فشارخون، صبح‌ها بالاتر است؟
سرخط خبرها

دستگیری ۲ متهم نوجوان که روزی ۳ گوشی می‌قاپیدند

  • کد خبر: ۱۹۵۷۵۶
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
دستگیری ۲ متهم نوجوان که روزی ۳ گوشی می‌قاپیدند
ماجرای متهمان نوجوانی که روزانه ۳ گوشی موبایل می‌قاپیدند.

به گزارش شهرآرانیوز بچه‌محل بودند و برای پول‌دارشدن راه کوتاهی را انتخاب کرده بودند؛ اینکه با تتوی یک نشان ترسناک روی دستشان، بر ترک موتور بنشینند و در شهر بتازند و موبایل بقاپند! سرقت‌ها را به خشونت می‌کشیدند و خاطره‌ای تلخ و ترسناک بین شهروندان چندین محله مشهد به‌جا گذاشتند.

آن‌ها سن‌وسالی نداشتند و هرچقدر در سرقت‌ها جسور و خشن بودند، پلیس آن‌ها را ترسان در خانه اقوامشان دستگیر کرد. درپی گزارش موبایل‌قاپی‌های سریالی دو جوان موتورسوار در حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک‌خان، موضوع به‌صورت ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در دستورکار مأموران این فرماندهی قرار گرفت. تیم تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها و تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته در محدوده سرقت‌ها، گشت‌های هدفمند را در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کرد.

تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت تا اینکه یک زورگیری دو جوان موتورسوار در محدوده طلاب به مرکز ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله یکی از تیم‌های پیشگیری کلانتری میرزاکوچک‌خان که در همان محدوده درحال گشت‌زنی بود، به محل اعزام شد. آن‌ها در زمان بسیار خوبی به این درگیری رسیدند؛ درست وقتی که شهروندان با دو جوان موتورسوار که قصد زورگیری تلفن‌همراه شهروندی را داشتند، درگیر شده بودند. درهرصورت گشت انتظامی رسید و ترک‌نشین را دستگیر کرد، اما راکب از محل فراری شد.

متهم هفده‌ساله که سابقه کیفری زورگیری داشت، پس از انتقال به کلانتری لب به اعتراف گشود و در مواجهه با بازجویی‌های فنی پلیس گفت که به ۲۴ فقره موبایل‌قاپی و زورگیری تلفن‌همراه در محدوده خیابان وحید، میثم و کوی طلاب با هم‌دستی متهم فراری دست زده است. او همچنین اعتراف کرد هم‌دستش بچه‌محل اوست و آن‌ها پس از ترک‌تحصیل و دوستی با فردی سابقه‌دار با وسوسه پول‌دارشدن، شروع به موبایل‌قاپی کرده‌اند و روزانه دست‌کم سه دستگاه گوشی تلفن‌همراه را سرقت می‌کردند. نکته قابل‌توجه، اما اینجا بود که این فرد در مواجهه حضوری با مال‌باختگان، باتوجه‌به تتوی اژد‌ها روی مچ دستش، توسط بیشتر این افراد شناسایی شده بود.

اما در ادامه این عملیات و در کمتر از ۲۴ ساعت، مأموران کلانتری میرزاکوچک‌خان با اطلاعات به‌دست‌آمده از متهم اول، مخفیگاه هم‌دست او را در محدوده خیابان مهر مادر خواجه‌ربیع شناسایی و او را درحالی دستگیر کردند که در منزل مادربزرگش پنهان شده بود.

در بازرسی از این محل هم، چهار دستگاه تلفن‌همراه مسروقه کشف شد. درنهایت، هر دو متهم باتوجه‌به مستندات به‌دست‌آمده از سوی پلیس به نود فقره موبایل‌قاپی که بیشتر آن با زورگیری همراه بوده است، اعتراف کردند.

سرقت‌هایی که در محدوده خیابان‌های وحید، بابانظر، ستایش، امت، نبوت، پل فجر، میثم، هدایت، ایثارگران و عبادی اتفاق افتاده بود و این افراد موبایل‌ها را پس از سرقت به دو مال‌خر فروخته بودند. متهمان پس از تشکیل پرونده اولیه در کلانتری برای تکمیل تحقیقات و شناسایی و دستگیری افراد مال‌خر به پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد منتقل شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->