باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ متهم در خراسان رضوی منهدم شد قتل مرد جوان به دلیل اختلافات شخصی در شرق تهران ۲ شرط مهم مادر مقتول برای بخشش قاتل سنگدل جه بود؟ اظهارات منتسب به سردار رادان درباره طرح نور۲ تکذیب شد دستگیری ۶۸ شرور مخل امنیت در شهرک رجایی مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش سرانه مصرف نوشابه در کشور | سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی را داریم شناسایی بیش از ۷۲۰۰ مبتلا به سل در ایران| یک‌چهارم بیماران ایرانی نیستند راز جنایت خانوادگی فاش شد| باز هم قتل پسری معتاد توسط پدر رونمایی از نسخه جدید شاد با قابلیت‌های جدید سقوط کارگر در محل گودبرداری یک پروژه ساختمانی + جزییات(۲۰ خرداد ۱۴۰۳) حریق انباری یک مدرسه در بلوار وکیل آباد مشهد + تصویر (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ۳۰ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در مشهد رمزگشایی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر اهدا خون توسط بانوان در خراسان رضوی | نیازمند اهدای خون از سوی جوانان هستیم تحقق سه‌ونیم‌برابری تعهد مهارت‌آموزی به کودکان کار در خراسان‌رضوی همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟ دانش‌آموزان نابینا از امتحان نهایی با خط «بریل» محروم شدند اوج گیری آسیب‌های اجتماعی در شیب شکاف نسلی احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران کدام ورزش در کاهش فشارخون میسر است؟ آیا فشارخون، صبح‌ها بالاتر است؟
سرخط خبرها

عوامل چاقی در کودکان چیست؟

  • کد خبر: ۱۹۵۳۷۶
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
عوامل چاقی در کودکان چیست؟
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح دلایل چاقی در کودکان پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا اباصلتی دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی (به خصوص آرتروز)، کبد چرب و انواع سرطان‌ها را از جمله پیامد‌های اضافه وزن و چاقی برشمرد و اظهار کرد: علت اصلی اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی و نوجوانی، عدم تعادل انرژی، بین کالری دریافتی و کالری مصرف شده است.

وی افزود: الگوی غذایی کودکان و نوجوانان به سمت افزایش مصرف غذا‌های پرانرژی و ناسالم که دارای چربی و قند بالا، ویتامین و مواد معدنی کم هستند از جمله مصرف زیاد فست فودها، نوشابه‌های گازدار، مواد قندی و شیرین و مصرف کم میوه و سبزی تغییر یافته است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به شهرنشینی و صنعتی شدن زندگی میزان فعالیت بدنی کودکان کاهش یافته است و ساعات طولانی تماشای تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری، استفاده از تبلت و کامپیوتر همراه با مصرف انواع تنقلات چرب و شور و شیرین در این مواقع، ضمن کاهش تحرک، خطر اضافه وزن و چاقی را بیشتر می‌کند.

اباصلتی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان باید روزانه حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی و تحرک داشته باشند و زمان صرف شده برای سرگرمی‌های بی تحرک مثل تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر، تبلت و... را کاهش دهند.

وی کاهش مقدار روغن و شکر در غذا‌های مصرفی خانواده، عادت به خوردن صبحانه، تهیه میان وعده‌های سالم برای مدرسه، تزئین و تنوع غذاها، جایگزینی سس‌های چرب با استفاده از ماست و سبزی‌های معطر، روغن زیتون و آبلیموی تازه و کاهش استفاده از نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی و جایگزینی آن با آب، دوغ، شیرساده و آبمیوه‌های طبیعی را از راه کار‌های مناسب برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان دانست.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->