کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

کودک‌آزاری؛ موضوع بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی

  • کد خبر: ۱۹۵۳۲۶
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کودک‌آزاری؛ موضوع بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده که حدود ۲هزار تماس از این تماس‌ها مرتبط با کودک‌آزاری بوده؛ یعنی بیشترین تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری بوده است.

مسعود فیروزی در حاشیه برگزاری مانور اورژانس اجتماعی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کودک‌آزاری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان‌ماه، روز عاری از خشونت علیه کودکان و مبارزه با کودک‌آزاری است. جا دارد از کودک‌آزاری‌ها و کودک‌کشی‌های رژیم سفاک اسرائیل که هزاران کودک را به خاک و خون کشیدند، ابراز انزجار و تنفر کنیم.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی حلقه طلایی فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، عنوان کرد: مردم می‌توانند در هر فوریت اجتماعی با شماره‌گیری ۱۲۳ اطلاع‌رسانی کنند تا همکاران متخصص ما در قالب یک تیم باتجربه و متخصص مداخله کنند.

فیروزی بیان کرد: مداخلات ما در سه سطح اتفاق می‌افتد. سطح اول در قالب تلفن و راهنمایی‌های تلفنی مدیریت شود. در سطح دوم امکان دارد نیاز به اعزام تیم باشد. در سطح سوم نیاز به استفاده از سایر ارکان مانند قضایی، پلیسی یا درمانی و ارجاع فرد به مراکز بهزیستی تا حل مشکل است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، تصریح کرد: حدود ۲هزار تماس از این تماس‌ها مرتبط با کودک‌آزاری بوده که در مقایسه با ۶ ماهه اول سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. روزی ۵۰ تا ۶۰ تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم و بیشترین تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری بوده است.

وی افزود: ۵۰ درصد تماس‌های کودک‌آزاری در خصوص غفلت و مسامحه است. شاید علت آن ناآگاهی‌هایی است که والدین و خانواده‌ها دارند و نمی‌دانند کار آن‌ها مصداق کودک‌آزاری است. ترور شخصیت کودکان، برخورد‌های کلامی خشونت‌آمیز با کودکان و ایجاد ترس، وحشت، نگرانی و اضطراب در کودکان از دیگر موارد است. کمترین تماس‌ها مربوط به آزار‌های جنسی و کمتر از دو درصد است.

فیروزی گفت: امیدواریم جهانی عاری از خشونت علیه کودکان داشته باشیم. یک کودک همیشه کودک نیست. کودکانی که دوران کودکی همراه با خشونت، آزار و بحران‌های روحی را طی می‌کنند فردا امکان ایجاد تنش در جامعه را دارند. امروز نگاه ما به کودک‌ها باید انسانی، سالم، علمی و منطبق بر علوم روانشناسی و مددکاری باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->