باند شرکت هرمی با دستگیری ۱۶ متهم در خراسان رضوی منهدم شد قتل مرد جوان به دلیل اختلافات شخصی در شرق تهران ۲ شرط مهم مادر مقتول برای بخشش قاتل سنگدل جه بود؟ اظهارات منتسب به سردار رادان درباره طرح نور۲ تکذیب شد دستگیری ۶۸ شرور مخل امنیت در شهرک شهید رجایی مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش سرانه مصرف نوشابه در کشور | سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی را داریم شناسایی بیش از ۷۲۰۰ مبتلا به سل در ایران| یک‌چهارم بیماران ایرانی نیستند راز جنایت خانوادگی فاش شد| باز هم قتل پسری معتاد توسط پدر رونمایی از نسخه جدید شاد با قابلیت‌های جدید سقوط کارگر در محل گودبرداری یک پروژه ساختمانی + جزییات(۲۰ خرداد ۱۴۰۳) حریق انباری یک مدرسه در بلوار وکیل آباد مشهد + تصویر (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ۳۰ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در مشهد رمزگشایی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر اهدا خون توسط بانوان در خراسان رضوی | نیازمند اهدای خون از سوی جوانان هستیم تحقق سه‌ونیم‌برابری تعهد مهارت‌آموزی به کودکان کار در خراسان‌رضوی همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟ دانش‌آموزان نابینا از امتحان نهایی با خط «بریل» محروم شدند اوج گیری آسیب‌های اجتماعی در شیب شکاف نسلی احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران کدام ورزش در کاهش فشارخون میسر است؟ آیا فشارخون، صبح‌ها بالاتر است؟
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: ۷۵ هزار معلم طی یکسال جذب شدند

  • کد خبر: ۱۹۵۲۱۸
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
وزیر آموزش و پرورش: ۷۵ هزار معلم طی یکسال جذب شدند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود معلم، طی آزمونی در ۲ نوبت ۵۰ هزار معلم جذب شد گفت: با احتساب ۲۵ هزار معلم فاغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان این تعداد در طول یکسال به ۷۵ هزار نفر رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت از آموزش و پرورش بالاترین خسران را به بار می‌آورد، افزود: نیاز است در راستای تعلیم و تربیت، برنامه ریزی دقیقی در کشور صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد.

وی، با بیان اینکه اگرچه استان البرز کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها و سرانه‌ها دارد، ولی روند پیشرفت آن بسیار خوب است گفت: انتظار می‌رود که بزودی در زمره بهترین استان‌های کشور قرار گیرد.

صحرایی با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ مدرسه ظرف کمتر از ۲ سال در این استان یک تحول بزرگ است که جای قدردانی دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش بدو و صدر بسیاری از امور و چتر تمامی دستگاه‌ها است بنابراین باید به واقع نگاه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد جمعیت و مهاجرت به یک باره بار بزرگی بر دوش این استان نهاده که سرانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صحرایی بیان کرد: برای ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان البرز همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: به طور قطع این استان در نوسازی مدارس به اعتباری ویژه نیاز دارد از این رو درصدد هستیم توجه بیشتری را به این استان سوق دهیم.

صحرایی گفت: اکنون نقش و جایگاه هنرستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می‌کند چراکه دستیابی به اشتغال منوط به داشتن مهارت است.

وی افزود: طرح کاد را به نوعی احیا کرده ایم و بزودی طرح ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی طرحی، هدفگذاری کردیم که ۴۵ درصد دبیرستان‌های استان به هنرستان تبدیل شود و مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را با ۵۰ درصد مدارس مصوب کرد.

وی افزود: بر این باور هستیم که باید تحصیل در خدمت حرفه آموزی با هدف دستیابی به اشتغال باشد تا آینده شغلی دانش آموزان را تامین کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مسوولان استان انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه ویژه‌ای قرار دهند، گفت: امسال انباشتی از موضوعات سنواتی در حوزه بازنشستگی معلمان نمود پیدا کرد.

صحرایی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته و ۷۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز هنرستان‌های این استان اختصاص داده شده که امروز نیز ۹۰ میلیاردریال به این امر مهم اضافه شد.

وی افزود: می‌توان در راستای مولدسازی و خلق ثروت مدارس را مورد بهره‌برداری قرار داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->