داستان ادامه دار قایدی و همسرش دکتر، در تیم فغانی! مالکان استقلال به نکونام: لیست قابل خرید بده استعفای نصیرزاده رد شد پای مسئولان ارشد فدراسیون هم به پرونده فساد باز شده است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکیه در لیگ ملت‌های والیبال | تداوم باخت‌های سریالی ایران! اسکوچیچ از استقلال پیشنهاد دارد بیرانوند تهدید به فسخ قرارداد کرد اوسمار در آستانه سرمربیگری در برزیل تصمیم جدید آقای مدیرعامل| امیری برود تا علیپور بیاید! اوسمار مخالف ماندن گولسیانی است یا درویش؟ تاج فیروز: دهکده المپیک ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) حداکثر تا ۲ سال آتی به بهره برداری می‌رسد ویدیو کشتی حسن یزدانی در فینال رقابت‌های مجارستان| قهرمانی به راحتی آب خوردن! قایدی ممنوع الخروج است| بازگشت مهاجم تیم ملی به ایران منتفی شد پائز از هدایت تیم ملی والیبال ایران برکنار شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) ورودیک سرمربی و یک فعال رسانه‌ای جدید به پرونده فساد بگذارید جوان‌ها در تیم ملی آزمایش شوند طارمی تهدیدی بزرگ برای سردار صعود قاطع حسن یزدانی به فینال تورنمنت مجارستان + فیلم جلالی موثرترین بازیکن لیگ| ۱۳ تاثیرمستقیم روی گل‌های آبی
سرخط خبرها

فیفا قانون ونگر را اجرا می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۲۰۳
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
فیفا قانون ونگر را اجرا می‌کند؟
قانون جدیدی که سرمربی پیشین آرسنال پیشنهاد داده بود احتمالا از سال آینده به اجرا درمی‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، حواشی مربوط به مسائل داوری در فوتبال هرگز برطرف نشده و تنها از حالتی به حالت دیگر درآمده است. قرار بود معرفی سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) باعث به حداقل رسیدن شبهات و تسهیل تصمیم‌گیری برای داوران شود، اما این سیستم با همه خدماتش برای کاهش بی‌عدالتی در تصمیمات داوران، هنوز از پس رفع یک معضل همیشگی دنیای فوتبال برنیامده است؛ تشخیص درست موقعیت آفساید.

در حالی که برخی از کشور‌ها همچنین به دقت دید داور و کمک‌های او برای تشخیص موقعیت آفساید دل بسته‌اند، برخی کشور‌ها نیز مانند انگلیس در سختگیری برای تشخیص آفساید‌های میلیمتری و تلف کردن دقایقی از بازی، خشم هواداران را برانگیخته‌اند. حتی معرفی سیستم نیمه اتوماتیک تشخیص آفساید که یوفا و برخی لیگ‌ها مانند سری A از آن استفاده می‌کنند نیز جنجال‌آفرین شده است. به همین دلیل هم فیفا و هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان نهاد قانونگذار این رشته ورزشی، هر سال به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند.

در همین راستا، امسال آرسن ونگر به عنوان مدیرتوسعه فوتبال پیشنهادی جدید برای اصلاح قانون آفسایدگیری ارائه کرده است که به موجب آن مادامیکه آخرین عضو از بدن مهاجم با آخرین عضو از بدن آخرین مدافع حریف در یک راستا باشد، بازی باید ادامه پیدا کند و در صورت به ثمر رسید گل، داور باید آن را سالم اعلام کند. این پیشنهاد که به قانون ونگر معروف شده، در حال حاضر در رقابت‌های رده نوجوانان در سوئد و ایتالیا به صورت آزمایشی در حال اجراست و گویا فیفا قصد دارد آن را در کنگره بعدی‌اش مورد بررسی قرار دهد.

طبق گزارش نشریه مارکا، در صورتی که قانون ونگر به تصویب برسد، از فصل ۲۵-۲۰۲۴ به اجرا درخواهد آمد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->