سرخط خبرها

نمره ضعیف نیمکت سرخ پوشان

  • کد خبر: ۱۹۱۹۸۹
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
نمره ضعیف نیمکت سرخ پوشان
ذخیره‌های پرسپولیس قدر اعتماد گل‌محمدی را ندانستند و احتمالا به نیمکت این تیم برمی‌گردند.

شهرآرانیوز، بازیکنان جوان نتوانستند از فرصت به‌وجودآمده برای درخشش در ترکیب پرسپولیس استفاده کنند و احتمال تغییر و تحولات در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان دور از ذهن نیست. پرسپولیس پس از کسب چهار برد پیاپی در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا، در جریان رقابت‌های هفته هشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران در انزلی مقابل ملوان به تساوی بدون گل رسید؛ آن‌هم درحالی‌که سرخ‌پوشان پایتخت نمایش خوبی را از خود ارائه نکردند و در خلق موقعیت گل‌زنی روی دروازه حریف شمالی ناکام بودند. یکی از چالش‌های یحیی گل‌محمدی در هفته‌های گذشته چگونگی چینش ترکیب پرسپولیس در غیاب مهره‌های کلیدی این تیم بوده است.

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت در غیاب بازیکنانی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، یاسین سلمانی، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه در دیدار‌های گذشته ترکیب تیمش را چینش کرد و در مصاف با ملوان بندرانزلی هم تصمیم گرفت که با وجود بازگشت سرلک، ترابی و عالیشاه به فهرست پرسپولیس، روی این مهره‌های باتجربه ریسک نکند و به بازیکنان جوان فرصت بازی و خودنمایی داد، اما آن‌ها نتوانستند از این فرصت بهره کافی را ببرند و به نظر می‌رسد که برای جدال با صنعت‌نفت آبادان در هفته نهم لیگ‌برتر، گل‌محمدی تغییرات مهمی را در ترکیب پرسپولیس رقم بزند.

سرگردانی هنانوف در میدان

وحدت هنانوف در دو مسابقه گذشته پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان و ملوان بندرانزلی در نقش دفاع‌راست در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت تا دانیال اسماعیلی‌فر در غیاب مهدی ترابی به پست وینگر برود. در نیمه دوم جدال با ملوان، اوضاع تغییر کرد و هنانوف به‌عنوان هافبک میانی در ترکیب پرسپولیس کارش را ادامه داد، اما مدافع تاجیکستانی نتوانست انتظارات را برآورده کند و درحالی‌که حتی خود را تا محوطه جریمه ملوان هم برای خلق موقعیت گل‌زنی می‌رساند، نمایشش برای هواداران پرسپولیس راضی‌کننده نبود و احتمالا این مدافع جوان برای دیدار با صنعت‌نفت از ترکیب اصلی سرخ‌ها خارج شود و جایش را به مهدی ترابی بدهد تا اسماعیلی‌فر به پست تخصصی‌اش بازگردد و ترابی در نقش وینگر در ترکیب پرسپولیس به میدان برود.

نمایش پراشتباه ریگی و سورگی

مسعود ریگی البته جزو بازیکنان باتجربه فهرست پرسپولیس محسوب می‌شود که در قامت جانشین میلاد سرلک در دیدار‌های اخیر در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفته است. ریگی در جدال با استقلال تاجیکستان با بی‌احتیاطی‌اش به حریف پنالتی هدیه داد و در دیدار با ملوان بندرانزلی هم در نبرد‌های میانه زمین نتوانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد و در انتقال توپ از دفاع به حمله ناموفق بود تا او هم با توجه به آمادگی سرلک، یکی از خروجی‌های احتمالی ترکیب اصلی پرسپولیس برای جدال پیش‌رو با حریف آبادانی باشد.

میلاد سورگی هم تعویض عجیب و غیرمنتظره گل‌محمدی در بین دو نیمه دیدار با ملوان بود تا این بازیکن جوان که در این فصل یکی از مهره‌های تعویضی گل‌محمدی بوده است، برای تغییر روند بازی وارد ترکیب سرخ‌پوشان شود، اما این هافبک جوان نتوانست انتظار را برآورده کند و عملکرد خوبی را از خود به‌جای نگذاشت تا همچنان یکی از بازیکنان خنثی و کم‌کارکرد ترکیب پرسپولیس باشد.

عمری، پدیده بی‌خطر سرخ‌ها

محمد عمری یکی از بازیکنان جوان و پرانگیزه پرسپولیس محسوب می‌شود و پس از مصدومیت یاسین سلمانی، توانست به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت برگردد و به گزینه گل‌محمدی برای تکمیل زوج خط حمله تیمش تبدیل شود. عمری در سه بازی اخیر عضو ثابت ترکیب سرخ‌ها بود، اما نتوانست در بخش تهاجمی عملکرد خوبی داشته باشد و در تهدید دروازه رقیبان ناکام بود.

اوج ناکامی عمری در جدال با ملوان بود و همین موضوع باعث شد تا در چهارده دقیقه پایانی مسابقه، نبیل باهویی به‌جای او وارد ترکیب پرسپولیس شود. با توجه به بازگشت امید عالیشاه به فهرست پرسپولیس، این احتمال وجود دارد که برای دیدار با صنعت‌نفت آبادان، گل‌محمدی به سراغ خروج عمری از ترکیب اصلی تیمش برود و عالیشاه را به‌عنوان گزینه باتجربه به ترکیب تیمش به‌عنوان زوج شهاب زاهدی در خط حمله اضافه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->