داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

استارت لیگ برتر بسکتبال بانوان با حضور تیم تازه وارد خراسانی

  • کد خبر: ۱۹۱۷۶۰
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
استارت لیگ برتر بسکتبال بانوان با حضور تیم تازه وارد خراسانی
غیبت دو ساله بانوان استان در لیگ‌برتر با حضور تیم نیشابور پایان یافت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت دو فصل از غیبت خراسانی‌ها در لیگ‌برتر بسکتبال بانوان، امسال نماینده استان از نیشابور راهی سوپرلیگ می‌شود و از سه روز دیگر باید در این میدان سخت به میدان برود.
پس از برگزاری جلسه هماهنگی نهایی و قرعه‌کشی لیگ‌برتر بسکتبال بانوان کشور، مشخص شد که این رقابت‌ها امسال فقط با ۱۰تیم برگزار خواهد شد. نایب‌قهرمان فصل قبل هم با پیگیری‌های زیاد به این رقابت‌ها برگشت، اما قهرمان لیگ بازنگشت!

با نظر نمایندگان باشگاه‌ها، این فصل از رقابت‌ها در دو گروه پنج‌تیمی از جمعه، دوازدهم آبان، آغاز خواهد شد. بر این اساس تیم بینالودخودرو نیشابور در گروه A با تیم‌های کنکو تهران، شرکت ملی گاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان و داتیس یزد هم‌گروه شد. همچنین در گروه B تیم‌های پالایش نفت آبادان، مهرسان تهران، گروه بهمن تهران، آکادمی بسکتبال سحر و شهرداری گرگان به رقابت خواهند پرداخت.

از بین این تیم‌ها، فصل گذشته فقط پنج تیم در لیگ‌برتر حضور داشتند. شهرداری گرگان، پاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان، نیکان تهران، گاز تهران، گروه بهمن تهران، سپهرداد تهران، پادمایدک ایرانیان، پالایش نفت آبادان و تیروژ حیات کردستان ۱۰ تیم شرکت‌کننده در دوره قبل بودند که درنهایت تیروژ کردستان به قهرمانی رسید و شهرداری گرگان دوم شد.

پایان غیبت دوساله

آخرین حضور تیمی از خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر بسکتبال بانوان به فصل۱۳۹۹ برمی گردد؛ جایی که مولتی‌کافه و سینام تیم‌های مشهدی لیگ بودند. سال ۱۳۹۸ نیز بارمان مشهد در لیگ حضور داشت. پس از این دو سال پیاپی، شاهد دو سال غیبت متوالی نمایندگان استان در لیگ‌برتر بودیم و حالا دوباره امسال یک نماینده جدید از استان راهی لیگ‌برتر شده است.

صعود از لیگ‌یک به لیگ‌برتر

لیگ دسته‌یک بسکتبال پاییز پارسال شروع شد و مانند فصل۱۴۰۰، مولتی‌کافه و نیشابور دو نماینده خراسان‌رضوی بودند که از ابتدای آذرماه راهی مسابقات شدند. نمایندگان خراسان‌رضوی در گروه‌های خود به عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی دور رفت دست پیدا کردند. در دور برگشت نیز مولتی‌کافه مشهد و خانه‌بسکتبال نیشابور به مرحله نهایی صعود کردند. هردو تیم استان در جمع چهار تیم نهایی بودند، اما از این میان خانه‌بسکتبال نیشابور راهی فینال شد و مولتی‌کافه به بازی رده‌بندی رسید و درنهایت عنوان سومی را مانند سال قبل به دست آورد، اما نیشابور نایب‌قهرمان لیگ شد و همراه تیم شاهین‌شهر به لیگ‌برتر صعود کرد.

غیبت قهرمان لیگ

در نشست هم‌اندیشی لیگ‌برتر بسکتبال بانوان که در تابستان برگزار شد، تیروژ کردستان قهرمان لیگ‌برتر و پادمایدک زمزمه‌های انصراف را سردادند و درنهایت نیز احتمالات به واقعیت پیوست و این دو تیم غایبان این فصل هستند. فصل۱۴۰۰ نیز شیمیدر به قهرمانی رسیده بود، اما فصل بعد غایب شد. دلیل کناره‌گیری باشگاه تیروژ، حمایت‌نکردن مسئولان استانی است و به‌دلیل نبود حمایت، قید لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های آسیا را زد.

تازه‌وارد‌ها

طبق تصمیم پارسال، در این فصل هیچ تیمی از لیگ‌برتر به دسته پایین‌تر سقوط نکرده است و تیم‌های لئونارد شاهین‌شهر و خانه‌بسکتبال نیشابور از لیگ‌یک به لیگ‌برتر صعود کرده بودند، اما در تیم‌های اعلام‌شده نامی از قهرمان لیگ‌یک دیده نمی‌شود. خانه‌بسکتبال نیشابور هم با نام دیگری در لیگ‌برتر شرکت می‌کند. مهرسان و آکادمی سحر نیز ازجمله تیم‌های تازه‌وارد لیگ امسال هستند.

افزایش ورودی لیگ‌برتر

سازمان لیگ بسکتبال امسال ورودی لیگ‌برتر بانوان را از ۷۰میلیون به ۱۲۰میلیون تومان افزایش داد، اما جام‌حذفی بانوان بدون پرداخت ورودی برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->