فیلم قمه‌کشی در بیمارستان دلفان لرستان | قمه‌کش‌ها شبانه دستگیر شدند واژگونی آمبولانس خصوصی در یزد یک کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ پنج توصیه برای گفتگو با همسر پرتوقع زندگی با روبان‌های رنگی پاک کردن لکه شیر از روی فرش | برای رفع بوی بد شیر از روی فرش چه کنیم؟ چگونه توت را خشک کنیم که سیاه نشود ؟ | ۴ روش خشک کردن توت سفید در خانه تقویت ۷ عضو بدن با بوییدن گل سرخ علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی و رفع آن چگونه مصرف برق لباسشویی و اتو را کم کنیم؟ اهدای ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر | نرخ باروری ثابت مانده است بارش باران شهر‌های خراسان رضوی را فراگرفت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند خواص شگفت انگیز روغن دنبه برای پوست | جوانسازی پوست با این روغن پرخاصیت ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو ضرری که نوشیدن قهوه با معده خالی برای سلامتی دارد چرا غذا‌های کودکان باید حاوی پروتئین باشد؟ یک‌سوم ایرانی‌‌ها فشارخون بالا دارند | ارتباط ازدواج‌‌های فامیلی با فشارخون بالا پژوهشگران مشهدی اسپری ضد تعریق گیاهی تولید کردند
سرخط خبرها

پذیرش بدون آزمون پایه نهمی‌ها در مدارس سمپاد باطل شد

  • کد خبر: ۱۹۱۳۸۲
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
پذیرش بدون آزمون پایه نهمی‌ها در مدارس سمپاد باطل شد
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از شرط معدل ۱۸ برای ورود دانش‌آموزان مدارس سمپاد به دوره متوسطه دوم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مقرره تبعیض‌آمیز میان دانش‌آموزان عادی و استعداد‌های درخشان مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعداد‌های درخشان را باطل کرد.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال عدم برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد گفت: در دوره متوسطه اول مدارس سمپاد تمرکز بر یادگیری کتاب‌های درسی و مباحث پژوهشی است و به دنبال تست‌زنی و شیوه‌های کنکوری نیستند به همین دلیل دانش‌آموزان توانمندی‌های مناسبی برای کسب رتبه در المپیادها، جشنواره خوارزمی و مسابقات به دست می‌آورند.

وی افزود: اگر فضای دوره متوسطه اول مدارس سمپاد درگیر کنکور، تست و رقابت حافظه‌محور شود کل فرایند پژوهش منحل خواهد شد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در پاسخ به این پرسش که برخی دانش‌آموزان می‌خواهند از دوره متوسطه دوم وارد مدارس سمپاد شوند آیا برگزاری آزمون فقط برای ورود به پایه هفتم به ضرر این دانش‌آموزان و برخلاف عدالت نیست، گفت: این افراد یک بار شانس شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه هفتم را داشتند و شانس مساوی برای تمام متقاضیان وجود داشت همچنین افرادی که در آزمون پذیرفته شدند، موفق‌تر بودند.

یاوری ادامه داد: با این حال برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود و یک سوم ظرفیت به دانش‌آموزانی اختصاص می‌یابد که می‌خواهند از پایه دهم وارد مدارس سمپاد شوند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در پاسخ به این پرسش که با توجه به رأی دیوان عدالت اداری، امسال برای پایه دهم مدارس سمپاد آزمون ورودی برگزار خواهد شد؟ گفت: هم اکنون در حال مذاکره هستیم تا برای این موضوع تصمیم مجدد گرفته شود البته برخی کارشناسان دیوان به خانواده دانش‌آموزان گفتند که می‌توان از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اقدام کرد.

شرط ورود به دوره متوسطه دوم کسب معدل ۱۸

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارزیابی لازم انجام می‌شود تا دانش‌آموزان دوره متوسطه اول که بدون آزمون وارد دوره متوسطه دوم می‌شوند، شرایط لازم را داشته باشند، گفت: تمام دانش‌آموزان باید برای ورود به دوره متوسطه دوم معدل ۱۸ را کسب کرده باشند در غیر این صورت موظف به شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت هستند، توجه داشته باشید معدل ۱۸ در مدارس سمپاد به دلیل سخت‌گیری در امتحانات بسیار بالا است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان مطرح کرد: برخی دانش‌آموزان مدارس سمپاد توانمندی لازم را دارند، اما مدرسه متناسب آن‌ها نیست بنابراین با مشورت خانواده‌ها از آن‌ها می‌خواهیم در مدارس دیگر درس بخوانند؛ اینگونه نیست که رفتن دانش‌آموزان از مدارس سمپاد به معنای اخراج باشد و در موارد متعدد با وجود توانمندی دانش‌آموز، خانواده به این نتیجه می‌رسند که فرزندشان در مدرسه‌ای دیگر که فضای آن به شدت رقابتی نباشد می‌تواند موفق‌تر باشد.

(مدارس سمپاد جزو مدارس دولتی خاص هستند که با برگزاری آزمون ورودی در پایه هفتم اقدام به پذیرش دانش‌آموزان مستعد و گاه تیزهوش کرده و برنامه‌های آموزشی ویژه برای آن‌ها برگزار می‌کنند.)

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->