تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

چه کسانی نمی توانند وام مسکن بگیرند؟

  • کد خبر: ۱۹۰۷۷۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
چه کسانی نمی توانند وام مسکن بگیرند؟
طبق اعلام بانک مرکزی سقف وام طرح ملی مسکن 550 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با اعلام دولت مقرر شد در تمام پروژه ها و در تمام شهرها به صورت یکسان تعیین شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دولت در پی تعویق دو ساله طرح نهضت ملی مسکن، تصمیم گرفت برای پیشرفت سریع‌تر پروژه، برخی واحد‌ها را در قالب اهدای زمین رایگان و خودمالکی به اجرا برساند. اما دولت تا کنون چه تعداد از این زمین‌ها و تسهیلات مربوط به آن را به مردم واگذار کرده است؟

عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن روند ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی و متقاضیان معرفی شده در این بخش را اعلام کرد و گفت: طبق تازه‌ترین آمار، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون قرارداد خودمالکی ۹۳ هزار و ۲۸۲ واحد در بانک مسکن منعقد شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: مبلغ قرارداد‌های خودمالکی که در بانک مسکن منعقد شده ۲۸ هزار و ۸۶۳ میلیاردتومان است. به گفته حسینی، بانک مسکن از میزان قرارداد منعقد شده خودمالکی و از محل تسهیلات تاکنون ۲۱ هزار و ۹۲۸ میلیاردتومان به حساب سازندگان وازیر کرده است.

مقرر شده است تا پرداخت تسهیلات خودمالکی از سوی دیگر بانک‌ها برای افرادی که در سال جاری توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شوند، انجام شود. همچنین، تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به مالکان پرداخت می‌شود.

وام مسکن به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

نکته قابل توجه در این بین این است که سقف ۵۵۰ میلیون تومانی وام نهضت ملی مسکن به طرح‌های خودمالکی تعلق نمی‌گیرد! این سقف وام که پیش از این در مناطق و شهر‌های مختلف مبلغ متفاوتی داشت با اعلام دولت قرار شد در تمام پروژه‌ها و در تمام شهر‌ها به صورت یکسان تعیین شود، اما مدتی بعد با استناد به نامه بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های عامل نهضت ملی مسکن، جزئیات جدیدی از این طرح مشخص شد.

بانک مرکزی در این نامه تاکید کرده بود تنها پروژه‌های حمایتی، مشمول افزایش سقف تسهیلات این طرح می‌شوند؛ به این معنا که پروژه‌های خودمالک شهری و روستایی مشمول افزایش سقف و کاهش نرخ سود تسهیلات مذکور نیستند. در روش خودمالکی، مالکان زمین‌ها برای ساخت و ساز -چه به صورت انبوه و چه عادی- در زمین متعلق به خود، از وام نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->