درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو
سرخط خبرها

غربت ورزشگاه قدیمی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۰۵۸۱
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
غربت ورزشگاه قدیمی مشهد
چراغ فعال‌ترین مجموعه ورزشی جنوب شهر این روز‌ها آرام‌آرام به سمت خاموشی مطلق می‌رود.

شهرآرانیوز، هنوز صدای نفس‌های هیجان جوانانی که با شور و اشتیاق به سالن‌ها یا زمین چمن مجموعه ورزشی قدس طلاب می‌آمدند، به گوش می‌رسد؛ صدایی که نوای عشق بود و کسی نمی‌دانست چقدر این شور و حال‌ها برای شهر و جامعه لازم است. حالا دیربازی است که یکی پس از دیگری نفس‌های هیجان را از مجموعه ورزشی قدیمی شهر می‌برند و کسی هم پاسخگوی این اتفاقات نیست. گویی غبار فراموشی روی این مجموعه را گرفته است و گاه‌وبیگاه ساکنان محله به وعده‌هایی دلخوش‌اند و پس از عملی‌نشدن، ساز اعتراضی کوک کرده و گلایه‌ای می‌کنند.

این روز‌ها از این مجموعه خبر می‌رسد که پس از تعطیلی طولانی استخر و زمین فوتبال و واگذاری عجیب‌وغریب سالن فوتسال به تکواندو و خاموشی چراغ این سالن، حالا نوبت سالن چندمنظوره آن است که تعطیل شود! این تعطیلی به اذعان محلی‌ها به دو ماه نزدیک شده است و هیچ‌کس هم از آن خبر ندارد. شهرآراورزشی در این گزارش مروری کرده است بر تعطیلی‌ها و خاموشی‌های چراغ ورزش در این مجموعه که سابقه‌ای چندین‌ساله دارد و به امروز و دیروز برنمی‌گردد!

ضربه به پیکره فوتسال شهر

اردیبهشت امسال بود که سالن فوتسال مجموعه ورزشی قدس طلاب با بیش از چند دهه فعالیت فوتسالی‌های بزرگ شهر در آن، به هیئت‌تکواندو واگذار شد و جنجال‌های زیادی به‌پا کرد و بازیکنان بزرگ فوتسال مشهد که روزگاری در همین سالن بازی می‌کردند و درباره بچه‌های فوتسال‌دوست محله دغدغه داشتند، به آن واکنش نشان دادند؛ از قدرت بهادری و مهدی جاوید بگیرید تا مصطفی طیبی. با این همه، اداره‌‎کل ورزش‌وجوانان وقت با اصرار تمام سالن را در اختیار هیئت‌تکواندو گذاشت و حالا پس از گذشت نزدیک به شش ماه بنا بر اطلاعات ساکنان محله، در این سالن که سردرش عنوان «خانه تکواندو» خورده، در بیشتر ساعات روز بسته و قفل است!

دومین و آخرین ضربه

پس از ماجرای سالن فوتسال و بی‌نتیجه‌ماندن فریاد اعتراض محلی‌ها و اهالی فوتسال، حالا از این مجموعه خبر می‌رسد سالن چندمنظوره‌ای که باز بیشتر زمانش در طول روز به رشته محبوب فوتسال نزد بچه‌های محله طلاب قرار می‌گرفت، هم تعطیل شده و دوباره صدای فوتسالی‌ها را درآورده است، تا جایی که باز پویش چهره‌‎های فوتسالی راه افتاده و بازار استوری و پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی داغ شده است.

زیرا تعطیلی این سالن با توجه به تعطیلی زمین فوتبال و استخر این مجموعه به معنای خاموشی چراغ قدس طلاب است. برگزارنشدن مسابقات جام رمضان در سالن فوتسال قدس طلاب به شکل و حرارت سال‌های قبل آن‌قدر دل بچه‌های فوتسال‌دوست این محله را سوزانده بود که حالا گرفتن همین سالن چندمنظوره که گاه‌و بیگاه به فوتسالی‌‎ها داده می‌شد، اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

پای مزایده در میان است

با پیگیری‌های شهرآراورزشی درباره چرایی تعطیلی این سالن، مشخص شد گویا سالن پس از مزایده و به‌دلیل تخلفاتی که صورت گرفته است، از مزایده خارج شده و تا زمان برگزاری مزایده جدید فعلا تعطیل است. برومند، سرپرست اداره ورزش‌وجوانان مشهد، در این‌باره می‌گوید: این سالن به مزایده رفت و به‌دلیل ایرادی که به آن وارد بود، از مزایده خارج شده است و باید تجدیدنظر شود. مزایده درباره سالن‌ها شرایط برگزاری و تاریخ و موارد خاص خودش را دارد و گویا در این زمینه ایرادی وجود داشته و نماینده دستگاه نظارتی به آن ایراد گرفته است.

فعالیت کشتی و زورخانه در دل خرابه

از میان سالن‌ها و اماکن ورزشی که در مجموعه ورزشی قدس طلاب وجود دارد، حالا فقط سالن کوچک کشتی و زورخانه چراغشان روشن است. استخر بیش از دو دهه است که به بهانه سرپوشیده‌شدن تعطیل و به حال خودش رها شده و زمین فوتبال هم چندین سال است که به بهانه تعویض چمن مصنوعی تعطیل شده و حتی تعدادی از رول‌های چمن مصنوعی خریده‌شده برای این زمین هم آن‌قدر گوشه مجموعه مانده که فرسوده است و دیگر قابل‌استفاده نیست.

سالن فوتسال هم که به تکواندو داده شده بود، حالا چندان فعالیتی ندارد و ساعات زیادی را در طول روز تعطیل است! با این اوصاف، از میان شش بنای موجود در مجموعه ورزشی قدس طلاب، حالا فقط دو ساختمان فعال است و چهار ساختمان دیگر یا چراغشان به‌طور کامل خاموش شده یا سوسوکنان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->