انتظار کارگران برای اصلاح مزد ۱۴۰۳ قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳) رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعال شدن کریدور روسیه - عربستان چه سودی برای ایران دارد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۳۷۱
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
فعال شدن کریدور روسیه - عربستان چه سودی برای ایران دارد؟
یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی گفت: فعال شدن مسیر کریدوری روسیه به عربستان می‌تواند خبر خوبی برای ایران باشد، اینکه تجار دیگر هم بفهمند که ایران چنین قابلیتی دارد و می‌توانند بارشان را از اینجا عبور دهند، به نفع ماست.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد شاهجویی اظهار کرد: در فرآیند ترانزیت از مسیر‌های جدید، گام اول این است که فورواردر‌ها و تجار برای اینکه بتوانند قابلیت اطمینان آن مسیر را بررسی کنند، یک حمل‌ونقل آزمایشی یا تست‌ران از آن مسیر انجام می‌دهند و این تست‌ران اهمیت زیادی دارد، به خصوص برای کشور میزبان.

وی ادامه داد: به‌طور معمول کشور‌هایی که می‌خواهند میزبان یک کریدور یا مسیر جدید شوند، تلاش می‌کنند در آن تست‌ران موفق عمل کنند تا بتوانند اعتماد تجار بیشتری را به آن مسیر جذب کنند و آن مسیر فعالیت بیشتری را به خود ببیند و توسعه پیدا کند؛ از این منظر این تست‌ران اهمیت زیادی داشته برای کشور ما، زیرا ما میزبان یک مسیر جدید از مبدا روسیه به عربستان می‌شویم و علاوه بر اینکه برای ما مزیت دارد، به واسطه این مسیر تجارت بین این دو کشور هم رونق پیدا می‌کند و این هم به نفع ما خواهد بود.

این کارشناس حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به اینکه ادامه این روند چه شرایطی را می‌طلبد، گفت: در تست‌ران‌ها ما یک نسخه آزمایشی از مسیر را به طرف دوم و سوم ارایه می‌دهیم، به همین دلیل نیاز است ما قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری که در زمان تست‌ران ارائه دادیم را در باقی مسیر هم ارایه دهیم. درواقع اگر بار‌های دیگری از این مسیر بخواهد توسط فورواردی که این بار را برده عبور کند، ما هم باید مطلوبیت و پایداری را فراهم کنیم که این کریدور کم‌کم به سمت تثبیت شدن پیش برود.

شاهجویی اظهار کرد: برای اینکه بخواهیم در تصمیم‌گیری دو طرف در ادامه روند انتقال بار از این مسیر تاثیرگذار باشیم، باید بتوانیم هر طور که در این تست‌ران عمل کردیم عمل کرده و مسیر را تثبیت کنیم و زمان‌بندی مشخصی برای تجاری که می‌خواهند از این مسیر استفاده کنند تعریف کرده که بدانند اگر بخواهند از این مسیر عبور کنند، با چنین شرایط زمانی و فرآیند‌هایی روبرو هستند و این باعث می‌شود یکی از گزینه‌ها برای ترانزیت کالایشان را مسیر ایران در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->