سرخط خبرها

پای باجناق‌های داریوش مهرجویی چطور به پرونده قتل او و وحیده محمدی‌فر باز شد؟

  • کد خبر: ۱۸۹۷۶۱
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
پای باجناق‌های داریوش مهرجویی چطور به پرونده قتل او و وحیده محمدی‌فر باز شد؟
سخنگوی پلیس پس از گذشت چند روز از قتل فجیع داریوش مهرجویی و وجیده محمد‌ی‌فر خبر از دستگیری قاتل آن‌ها داد. با اینکه هنوز اطلاعات زیادی در این‌باره به‌صورت رسمی منتشر نشده و انگیزه جنایت و هویت قاتلان به‌طورکامل مشخص نیست، خبرگزاری‌ها -برخی با قطعیت و برخی با گمانه‌زنی- از هویت قاتلان و انگیزه آن‌ها نوشته‌اند.

شهرآرانیوز - از فردای روز قتل داریوش مهرجویی و همسرش اخباری درباره دستگیری قاتلان منتشر می‌شد. ابتدا خبری در فضای مجازی پیچید مبنی بر اینکه قاتل در منطقه مرزی دستگیر شده است، اما پلیس این خبر را تکذیب کرد. سه‌شنبه‌شب رکنا از دستگیری قاتل خبر داد که پلیس آن را تأیید نکرد. بالاخره صبح امروز سردار منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس، گفت: «دقایقی پیش قاتل اصلی داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر که جزو دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع‌گیری شناسایی و به قطعیت رسید. بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است.»

در بین اخبار خبرگزاری‌ها، رکنا با قاطعیت از هویت قاتلان و انگیزه آن‌ها گفته بود و همچنان بر آن تأکید داشت:

«باجناق‌های داریوش مهرجویی بخاطر اختلافات مالی طراحان اصلی جنایت بودند و با اجیرکردن ۳ آدمکش از اتباع بیگانه دست به این قتل فجیع زدند. قاتل اصلی یکی از آدمکش‌ها بوده که اعتراف کامل داشته است و باجناق‌ها معاونت در قتل و آمریت داشته‌اند. از روز نخست قتل داریوش مهرجویی و همسرش برخلاف خیلی از گمانه‌زنی‌ها پلیس به سرنخ‌هایی رسید که در آن قتل از میان آشنایان داریوش مهرجویی و همسرش بوده است و در همان ابتدا ۳ مرد از بستگان وحیده محمدی‌فر - ۲ باجناق و یکی از بستگان دورشان - بازداشت شدند و تیم تحقیق ساعت‌ها از این ۳ مظنون که دارای اختلافات مالی با داریوش مهرجویی بودند بازجویی کردند و در حالی که جزو مظنونان اصلی به حساب می‌آمدند کارآگاهان فقط در این شاخه متمرکز نشدند و با فرضیه‌ها و یافته‌های جدید به مظنون‌گیری ۷ نفر دیگر پرداختند. بعد از اینکه دست داشتن مظنونان اولیه در قتل داریوش مهرجویی و همسرش پررنگ‌تر شد همزمان با داده‌های مظنونان دیگر پرونده، پلیس به سرنخ‌هایی قوی دست یافت و با بازداشت ۲ مظنون دیگر تعداد مظنونان به ۹ نفر رسید. در این مرحله بود که کارآگاهان توانستند به قاتل اصلی برسند و با اعترافات مظنونان اصلی که همان باجناق‌ها بودند مشخص شد ۳ اجیر شده از اتباع بیگانه در این قتل دست داشته‌اند که تنها یکی از آن‌ها قاتل اصلی بوده است و همین کافی بود تا عصر سه‌شنبه قاتل اصلی بازداشت شود و با اطمینان از اینکه آخرین مظنون قاتل اصلی است به تحقیق از او پرداختند و همان شب آشکار شد که او قاتل است.»

چندساعت از انتشار این خبر گذشته بود که یک منبع آگاه در پلیس این‌گونه به این خبر واکنش نشان داد: «مظنون اصلی از باجناق‌های داریوش مهرجویی نیست و اصحاب رسانه از گمانه‌زنی پرهیز کنند تا کارآگاهان پلیس به زودی اخبار تکمیلی را اعلام کنند.»

پیگیری‌های فارس از پلیس هم به چنین نتیجه‌ای رسیده است: «قاتل نسبت فامیلی با داریوش مهرجویی و همسرش ندارد و اصلا در بین دستگیرشدگان فردی که نسبت باجناقی با مرحوم مهرجویی داشته باشد، نبوده است.»

البته این تکذیبیه مشخصا به مظنون اصلی اشاره کرد و به صورت مستقیم خبر دست داشتن باجناق‌ها در قتل را تکذیب نکرد.

رکنا در خبری تکمیلی بر نقش باجناق‌ها و باغبان در قتل مهرجویی و همسرش تأکید کرد:

باجناق‌های داریوش مهرجویی که بخاطر اختلاف مالی و خانوادگی عمیق قصد انتقام‌جویی داشتند با استفاده از کینه باغبان سابق که افغانستانی است و بخاطر شکایتی زندانی هم شده بود او را تطمیع کردند تا این 2 جنایت فجیع رخ بدهد. از سوی دیگر باغبانی که قبلا با شکایت داریوش مهرجویی به زندان افتاده و سپس آزاد شده بود در مسیر دسیسه باجناق‌ها قرار می‌گیرد و آنها با استفاده از کینه مشترک با باغبان او را تطمیع و راضی می‌کنند دست به این دو جنایت بزند.

همشهری آنلاین دیگر رسانه‌ای بود که از هویت قاتل با جزئیات سخن گفته بود:

«باغبان سابق ویلای مهرجویی از مدت‌ها قبل بر سر مسائلی با قربانیان اختلاف داشت و از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد. او همچنین کسی بود که سال گذشته اقدام به سرقت از خانه مقتولان کرده بود و از آنجا که قربانیان متوجه ماجرا شده بودند، با آن‌ها اختلاف داشت. این اختلافات تا جایی ادامه داشت که مرد جنایتکار حتی یک بار همسر داریوش مهرجویی را با چاقو تهدید کرده بود. در حالی که شواهد محکمی علیه این مرد به دست آمده بود، وی اعتراف نمی‌کرد تا اینکه حوالی ساعت ۳بامداد امروز لب به اعتراف گشود و اسرار قتل داریوش مهرجویی و همسرش را فاش کرد. او اعتراف کرد که پس از قتل قربانیان مقداری اموال از خانه آن‌ها به سرقت برده که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است.»

تکذیبیه پلیس و رئیس کل دادگستری استان البرز درباره دست‌داشتن باجناق‌های مهرجویی در قتل

مرکز رسانه قوه قضاییه، دقایقی پیش صحبت‌های حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، را درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی و همسرش منتشر کرده است: تحقیقات انجام‌شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.... بعد از انجام تحقیقات اولیه از متهمان بازسازی صحنه جرم با تشخیص بازپرس ویژه پرونده صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز قویا دست‌داشتن باجناق‌ها در قتل را رد کرده است:

اخبار منتشرشده در فضای مجازی در خصوص طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشر کننده این خبر کذب صادرشده است.

بیانیه خانواده وحیده محمدی‌فر درباره اخبار دست‌داشتن باجناق‌ها در قتل داریوش مهرجویی

خانواده وحیده محمدی‌فر هم در بیانیه‌ای به اخبار خبرگزاری‌ها واکنش نشان داده‌اند:

هیچ‌یک از اعضای خانواده محمدی‌فر با زنده‌یادان داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر اختلافات مالی نداشته‌اند و هیچ‌یک از اعضای این خانواده بازداشت نشده‌اند.

پاره‌ای از خبرگزاری‌ها که هدفشان معلوم نیست، به خانواده شناخته‌شده محمدی‌فر اتهامات کذب و کثیفی نسبت داده‌اند. نه‌ تنها هیچ‌یک از اعضای خانواده محمدی‌فر با زنده‌یادان داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر اختلافات مالی نداشته‌اند بین آن‌ها همواره فقط صمیمیت و عشق برقرار بوده است.

ضمناً هیچ‌یک از اعضای این خانواده که در پیشبرد فرهنگ و علم و دموکراسی در کشور سالیانی دراز فعال بوده‌اند بازداشت نشده‌اند. افزون بر این، در اداره آگاهی نیز از علیرضا محمدی‌فر خواستند که بلافاصله شکایتی علیه قاتل یا قاتلین تنظیم کند. به زودی شکایتی علیه مفتریان برای اعاده حیثیت تنظیم خواهد شد.

عذرخواهی رکنا از خانواده وحیده محمدی‌فر

بعد از صحبت‌های رئیس کل دادگستری استان البرز، خبرگزاری رکنا با حذف تمام اخبار دست‌داشتن باجناق‌های مهرجویی در قتل از خانواده مقتولین عذرخواهی کرد:

خبرگزاری رکنا ضمن عذرخواهی از خانواده و بستگان این کارگردان شهیر و تسلیت دوباره برای این غم بزرگ لازم می داند توضیح دهد که خبر منتشره بدون هیچ عناد ورزی و قصد تخریب شخصیت خانوادگی خانم محمدی فر صورت گرفته است و دیدگاه رکنا در این پرونده صرفا پلیسی و در جهت کشف بوده است و رکنا در همه پرونده های جنایی همیشه سعی داشته است دوشادوش کنار خانواده قربانیان و داغدیده گان باشد و اگر اشتباهی صورت گرفته است عمدی نبوده است. 

پلیس هنوز درباره هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه‌شان در قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر جزئیاتی ارائه نکرده؛ به نظر می‌رسد هر دو گزینه دخیل بودن باجناق‌ها و دست داشتن باغبان از احتمالات و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها بوده است و همچنان باید منتظر تکمیل‌شدن تحقیقات و اعلام رسمی پلیس ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->