مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۳
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی به نمایندگی از معاونت محیط زیست و خدمات شهری با هدف توسعه رویکرد و روش‌های ترمیمی در سطح محلات کم برخوردار شهر و با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عبداله‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در این محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دفاتری که با ارتباط مستمر میان ساکنان و نهاد‌های اجرایی، علاوه بر تدوین سند توسعه محلی به منظور بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محلات هدف، نقش بسیار مهمی در ارتباط سازنده میان ساکنان این محلات و نهاد‌های اجرایی دارند.

وی ادامه داد: استقرار این دفاتر در این محلات و ارتباط نزدیک با شهروندان باعث شده تا ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این دفاتر ایجاد شود که یکی از این ظرفیت ها، استقرار شورا‌های حل اختلاف به منظور کاهش منازعات و اختلافات میان ساکنان، و ساکنان با دستگاه‌های اجرایی است.

عبداله زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در ۲۶ محله را بر عهده دارند و در ۴ دفتر تسهیلگری با پوشش ۶ محله، شورا‌های حل اختلاف مستقر هستند که براساس این تفاهمنامه در تلاشیم تا طی ماه‌های آینده این شورا‌ها در غالب دفاتر تسهیلگری سطح شهر مستقر شوند.

وی افزود: تجربیات سال‌های گذشته حاکی از آن است که شورا‌های حال اختلاف مستقر در این دفاتر، نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات ساکنان در حوزه شهری و اختلافات میان ساکنان داشته است و استفاده مناسب از این ظرفیت می‌تواند در بهبود شرایط زندکی ساکنان این محلات موثر باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: براساس تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و دبیرخانه شهر ترمیمی، به نمایندگی از معاونت خدمات شهری، دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات بازآفرینی حاشیه شهر مشهد به عنوان بازویی توانمند در کاهش تخلفات و جرائم شهری مشارکت خواهند داشت و شورا‌های حل اختلاف بنا بر ضرورت در آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عبداله زاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این تفاهم نامه مشترک علاوه بر اجرای روش‌های ترمیمی و مشارکت خود ساکنان در حل منارعاتشان، نقش بسیار مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دستگاه قضایی دارد.

منبع: روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->