‌‏هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربع آسفالت معابر مشهدمقدس در سال ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در محدوده حرم مطهر رضوی + پاسخ «خط زیارت» تمام خطوط مترو مشهد را بهم متصل می‌کند اعمال‌قانون ۱۷۴۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دورهمی کودکانه «همه چشم‌ها خیره به رفح» با محوریت نقاشی در مشهد + فیلم افتتاح پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه چرم کشور در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار امروز و فردا در مشهد ادامه دارد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار ملک‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) وقوع آتش‌سوزی در مجموعه پدیده شاندیز (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد: عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی ۵ درصد است

  • کد خبر: ۱۸۷۹۲۶
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد: عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی ۵ درصد است
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی است که ۱۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان آن باز شده، اما عملکرد شهرداری هزار و ۸۱میلیارد تومان، معادل ۸درصد و از میزان کل نیز معادل ۵درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان امروز، ۱۷مهرماه، در نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در تذکری به شهردار مشهد اظهار کرد: بابت این تذکر متأسف هستم. یکی از وظایف اصلی شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است. متاسفانه امروز در ۱۷مهرماه با توجه به بودجه سال۱۴۰۲، شهرداری لیست پروژه‌هایی که باید برای ممهور شدن به مهر شورا ارائه شود را به تاخیر انداخته و چند موضوع مهم در این تاخیر وجود دارد.

وی بیان کرد: در بودجه ۱۹هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی است که ۱۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان آن باز شده، اما عملکرد شهرداری هزار و ۸۱میلیارد تومان، معادل ۸درصد و از میزان کل نیز معادل ۵درصد است.

دبیریان افزود: عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی ۵درصد بوده و بدتر از این ۶هزار و ۴۲۵میلیارد تومانی بوده که به صورت غیرمصوب باز شده در حالی که گلوبال نهایت ۱۰درصد است. شهرداری از این میزان هزار و ۶۱۱میلیارد عملکرد داشته که معادل ۲۵درصد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: عملکرد شهرداری در بخش غیر مصوب بیش از بخش مصوب است، یعنی شهرداری در حوزه عمرانی توجهی به بودجه و پروژه‌های مصوب نداشته و کار خود را انجام داده است. دیگر نباید هیچ اعتباری برای پروژه‌ای غیر از آنچه مصوب شوراست، باز کنند. 

در برابر حفظ جان شهروندان چشم‌پوشی نخواهیم کرد

در ادامه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: طبق آمار‌های رسمی، در سال گذشته در تصادفات شهری ۲۴۵ نفر عابر پیاده کشته و ۳۳ هزار نفر مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار چندی پیش در صحن علنی قول داد تا پایان شهریور ۱۸پله‌برقی یا آسانسور برای پل‌های عابر پیاده نصب کنند که تاکنون فقط ۹ مورد مهیا شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در هر موضوعی مماشات یا چشم‌پوشی کنیم، در برابر قصور شهردار و مجموعه مدیریت شهری در برابر حفظ جان شهروندان چشم‌پوشی نخواهیم کرد. عدم توانایی شهردار در تامین امنیت جانی شهروندان مورد سوال قرار گرفته، چگونه می‌توانید پروژه‌های عمرانی را در سال جاری کلید بزنید و به اتمام برسانید، وقتی توانایی تعمیر یا نصب آسانسور را ندارید؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->