قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟ خودروی اروپایی در راه ایران + مشخصات خودرو پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟ توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان + عکس | این ۳ گروه ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا هستند عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟
سرخط خبرها

افتتاح پنجاه‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۷۴۵۱
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
افتتاح پنجاه‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در مشهد+ فیلم
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور بعد از رونمایی در بیت رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهرام ملازاده امروز، ۱۵ مهرماه، در آیین افتتاحیه پنجاه‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور که با همکاری سازمان انرژی اتمی و اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور بعد از رونمایی در بیت رهبر معظم انقلاب در اولین شهر در مشهد رونمایی و افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کشوری از فناوری، دانش روز و تکنولوژی بهره ببرد می‌تواند در عرصه جهانی حرف برای گفتن داشته باشد، عنوان کرد: شاید جنگ اوکراین این را نشان داد که هر کشوری از علم و دانش هسته‌ای و علوم مختلف استفاده کند می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد. بسیاری گله می‌کردند که کشور ما با منابع غنی نفت و گاز چه نیازی به انرژی هسته‌ای دارد.

ملازاده افزود: متاسفانه رسانه‌های معاند بسیار از این موضوع استفاده کردند، اما در جنگ اوکراین دیدیم که اگر اوکراین از دانش و تکنولوژی که قبلا داشت استفاده می‌کرد این اتفاق نمی‌افتاد. کشور‌های اطراف ایران از جمله کشور‌های عربی که منابع غنی نفتی دارند نیز به سمت دانش هسته‌ای رفتند. عربستان، امارات و ترکیه به این سمت رفته و قصد دارند برق خود را از انرژی هسته‌ای تامین کنند.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه در سه بخش اصلی و در قالب ۲۰ غرفه ارائه خواهد شد، تصریح کرد: بخش اول چرخه سوخت، شناسایی و استحصال معادن تا استخراج اورانیوم و تبدیل به سوخت است. کشور ما یکی از چند کشور محدودی بوده که می‌تواند سوخت هسته‌ای تولید کند.

وی ادامه داد: بخش دوم نیروگاه اتمی است که ماکتی از نیروگاه اتمی بوشهر ارائه خواهد شد. یکی از مواردی که بار‌ها در این ۴۰ ساله شنیدیم این بوده که چند برابر نیروگاه معمولی برای این نیروگاه هزینه شده است. این موضوعات از طریق رسانه‌های معاند گفته می‌شود. این نیروگاه تاکنون سه بار هزینه‌های خود را تامین کرده است.

ملازاده اضافه کرد: دنیا برای اینکه بتواند در آینده انرژی خود را تامین کند باید به سمت نیروگاه هسته‌ای برود. نیروگاه بوشهر سالی یک بار مجبور است برای اورهال به مدت بیش از ۲۰ روز خاموش شود که در آن چند روز آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و چند وزارتخانه با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: بخش سوم کاربرد حوزه‌های پرتوی است. دیوار‌هایی که دور سازمان بودند با فرمایشات آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی فروریخت و تلاش کردیم در راستای جهاد تبیین و فرمایش مقام معظم رهبری دستاورد‌های هسته‌ای را برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: امروز در این نمایشگاه با آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های صنعت هسته‌ای روبه‌رو خواهید شد. اگر خون پاک شهدای هسته‌ای نبود، شاهد پیشرفت‌های امروز نبودیم. متاسفانه دشمن می‌دانست روی چه دانشمندانی سرمایه‌گذاری کردیم و آن‌ها را از ما گرفت، اما برادران آن‌ها در آینده ثابت خواهند کرد خون شهدا پایمال نخواهد شد و راهشان ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->