افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست؛ معوقات پرداخت می‌شود (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای پیک موتوری که گرفتار سارق موتورسیکلت در مشهد شد افزایش جمعیت، نیازمند کاهشی شدن طلاق است کشف مزرعه ارز دیجیتال در مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت‌های ترافیکی روز زیارتی امام‌رضا(ع) در مشهد از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز خواهد شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: بخشی از بدهی امسال (۱۴۰۳) دولت به تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود آخرین وضعیت مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان سخنگوی شورای نگهبان (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) وام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات تزریق واکسن HPV هنوز برای عموم لازم نیست + ویدئو محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست
سرخط خبرها

مطالبه اصفهانی‌ها برای حقابه محیط زیست و کشاورزان

  • کد خبر: ۱۸۷۳۳۳
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
مطالبه اصفهانی‌ها برای حقابه محیط زیست و کشاورزان
استان اصفهان در سال‌های اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف محیط زیست و حوزه کشاورزی و اقتصادی مواجه شده و تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود کاملا خشک شده و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزارت نیرو مُتعهد شده است که حقابه قانونی حوزه محیط زیست و کشاورزان اصفهان را تامین کند.

 منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در مانور امداد و نجات و اطفاء حریق صنعتی در "شهرک صنعتی ۲ نجف‌آباد" افزود: تعهدات وزارت نیرو از طریق اجرای طرح‌های انتقال آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در بالادست محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ما از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور این است که این تعهدات ملی را به‌جد رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: کاهش میدان دید و گرد و غبار در جاده‌ها موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود و گرد و غبار اثرات منفی بسیاری هم بر سلامت عمومی جامعه دارد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از اراضی کشاورزی استان رها شده و به زیر کشت نرفته و بسیاری از چاه‌ها، قنوات و منابع آبی خشک و تالاب بین المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: در زمان حاضر رودخانه زاینده رود و ۹۹ درصد از تالاب گاوخونی بعنوان یک پیکره طبیعی در شرق اصفهان خشک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، کم آبی را به مثابه یکی از معضلات جدی استان توصف و خاطرنشان کرد: از جمع ۴۲ مخاطره ثبت شده، کم آبی و خشکسالی، سیل، آلودگی هوا، گرد و غبار، تصادفات جاده‌ای و فرونشست زمین، بیشترین مخاطرات این استان محسوب می‌شود.

استان اصفهان در سال‌های اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف محیط زیست و حوزه کشاورزی و اقتصادی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->