رونمایی از اسناد ۴۳۳ساله عودسوزی در حرم امام‌رضا(ع) آیت‌الله علم‌الهدی: حل مشکلات مردم، تکلیف ذاتی نمایندگان مجلس است | هویت زیارتی و مشکلات زیرساختی، دو مسئله اصلی مشهدالرضا(ع) افزون بر ۳۸۰۰ خادمیار قرآنی با آستان قدس رضوی همکاری می‌کنند آیین رونمایی مجموعه کتاب «حدیث زندگی » برگزار شد + فیلم مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان نجفی در مشهد برگزار شد (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تشرف ۲۰۰ فرد سالمند و بی‌بضاعت به حرم امام‌رضا(ع) رونمایی از قالی نفیس افشاری در موزه حرم امام‌رضا(ع) آزادگی به سرو سرافراز می‌دهند| درباره شهید آیت ا... سیدمحمدرضا سعیدی، عالم مجاهد اهل مشهد پیوندی از جنس آرامش | بایسته‌های ازدواج موفق و پایدار اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در سوریه برگزار شد خاطره مرحومه شجاع از شهید سپهبد صیاد شیرازی+ فیلم جزئیات مراسم خاکسپاری همسر شهید صیاد شیرازی پروژه روشن‌گری شریعتی گفتگو با رسول جعفریان درباره جریان روشن‌فکری در ایران نگهداری از قباله‌های ازدواج به قدمت ۵ قرن در کتابخانه رضوی همسر شهید سپهبد «علی صیادشیرازی» درگذشت اول ذی‌الحجه چه اعمال اختصاصی دارد؟ نحوه خواندن نماز (واعدنا موسی) دهه اول ذی‌الحجه + اعمال ماه ذی‌الحجه توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان
سرخط خبرها

آیین شکرانه خدمت به زائران دهه آخر صفر برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۷۲۲۳
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
آیین شکرانه خدمت به زائران دهه آخر صفر برگزار شد
آئین شکرانه خدمت به زائران حضرت رضا (ع) دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین شکرانه خدمت و تقدیر از خدمت‌گزاران زائران حضرت رضا (ع) در دهه آخر صفر شب گذشته با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان شهر مشهد مقدس در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) گفت: خدمت به زائران نعمت عظیمی است که کمتر اهمیت آن برای ما شناخته شده است و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد تصریح کرد: در آستان قدس رضوی همه مردم مرد و زن، پیر و جوان، اداری و غیر اداری خادمان این بارگاه قدسی و حتی آن‌هایی که به صورت گمنام خدمت‌رسانی می‌کنند و اسم آن‌ها در هیچ جایی ثبت نمی‌شود، هیچکدام بدون حساب و کتاب پای کار امام رضا (ع) نیامده‌اند بلکه این خدمت آن‌ها با یک پشتوانه معرفتی انجام می‌شود.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: این جمعیت گسترده و این میزبانی مخلصانه و این ساحت بزرگ ادب و احترام به زائران حضرت رضا (ع) ببه این خاطر در این مسیر قدم برمی‌دارند که امام رضا (ع) را طبق فراز‌هایی که در جامعه کبیره آمده است چراغ هدایت و بهترین پناهگاه می‌دانند.

وی ابراز کرد: وقتی می‌بینیم که در عرصه خدمت به زائران حضرت رضا (ع) هر کس هر چه دارد در طبق اخلاص می‌گذارد و هر کس به هر نحوی که می‌تواند به زائران حضرت خدمت می‌کند همه و همه ترجمان این نکته است که ما آمده‌ایم تا در پناه بهترین پناهگاه باشیم.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد: ما در دهه پایانی ماه صفر شاهد بودیم که در عرض پانزده روز هفت میلیون و ششصد هزار زائر از سی و یک استان کشور و کشور‌های همسایه به قصد زیارت امام رضا (ع) به این نقطه از جغرفیای عالم روی آوردند که این اجتماع یک اجتماع بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وقتی مردم در جریان ابراز ارادت و باور‌های دینی‌شان در این مکان مقدس حضور پیدا کنند و وقتی جریان خدمت رسانی به مردم در ساحت رشد دینی و باور‌های دینی کنار هم اتفاق بیفتد یک فرصتی فرهنگی عظیم ایجاد می‌شود که باید به بهترین نحو از ان استفاده کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فرصت زیارت زائرین حضرت رضا (ع) در واقع نرم افزار و نقشه راه تحقق تمدن نوین اسلامی است. چرا که هیچ افق و هیچ تمدنی در پیش راه ما نیست مگر اینکه از مسیر جاده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را عبور می‌کند.

وی عنوان کرد: امروز با افتخار می‌گوییم ما در مشهدالرضا (ع) و در آستان قدس رضوی مفتخریم که این سفره تمدنی با پیشینه قوی که دارد، فرصت عظیم و گسترده‌ای که در پیش روی قرار داده و ما باید خدمت‌رسانی به زائران را بر اساس نقشه راه تمدن اسلامی بازسازی کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش کلیه عوامل خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: شاید اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف از این گردهمایی از طرف آستان قدس رضوی اعلام تشکر و قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه تشکل‌های مردمی و هیئات و مواکبی بود که در مناسبت‌های گذشته و به طور خاص در دهه آخر صفر در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) خوش درخشیدند.

مصطفی فیضی تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران در دهه پایانی صفر هر سال از جهات مختلف از نظر کمّی و کیفی در حال افزایش است. آماری که داده شده یعنی تشرف بیش از هفت میلیون زائر به مشهد مقدس بیانش بسیار ساده است. اما آماده شدن برای سفر با این شرایط اقتصادی کار ساده‌ای نیست.

این مقام مسئول افزود: این افراد با علاقه‌مندی و عشق فراوان به به قصد زیارت حضرت رضا (ع) راهی مشهد می‌شوند و این افتخاری است برای ما که مردم کشور ما و کشور‌های منطقه مشهدالرضا (ع) را انتخاب و می‌کنند و به صاحب این بارگاه قدسی ابراز علاقه می‌کنند.

وی ابراز کرد: هرچند خدمات بسیاری در دهه آخر ماه صفر در سه محور اسکان، حمل و نقل و موضوع پشتیبانی اقلام مورد نیاز زائران به زائران حضرت رضا (ع) ارائه شده و زبان قاصر از تشکر و سپاس از آن است، ولی با یک نگاه واقع نگر باید گفت که هنوز هم نیازمند ارتقاء خدمت‌رسانی به زائر در این سه محور هستیم.

فیضی اظهار کرد: در دهه آخر ماه صفر همچنین نباید از خدمات مردمیِ هیئت محور و موکب محور در جاده‌ها مسیرها، مرز‌ها و در داخل شهر مشهد و همچنین اطراف حرم مطهر غافل شد چرا که اگر این خدمات نبود چه بسا دستگاه‌هایی که موظف به خدمت رسانی به زائر هستند از عهده انجام این حجم از خدمات برنمی‌آمدند.

وی با تاکید بر حمایت این تشکل‌های مردمی از سوی دستگاه‌های مسئول بیان کرد: مسئولان باید توجه بیشتری به این تشکل‌ها و حرکت‌های خود جوش مردمی داشته باشند و در جهت ارتقاء ایمنی آن‌ها تلاش کنند تا خدمات شایسته‌تری به زائران امام رضا (ع) در این ایام ارائه شود.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: هرچند همه دستگاه‌ها و نیرو‌های مسئول در دهه پایانی ماه صفر به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) بودند، ولی جمعیت کثیری که در این ایام به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، نیازمند خدمت بیشتری هستند و مشهد باید بیش از این اماده خدمت به زائر باشد.

گفتنی است؛ در دهه آخر صفر امسال، دستگاه‌های خدمت رسان شهر مشهد با مشارکت تشکل‌های مردمی، حداکثر توان خدمتی را برای اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل و زیارت متعالی به زائران خدمت‌رسانی کردند و جلوه باشکوهی از خدمت کریمانه را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم از کلیه عوامل خدمت‌رسانی به زائران اعم از نیرو‌های نظامی و انتظامی، شهرداری، استانداری، تشکل‌های مردمی و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان و شهر مشهد تقدیر شدند و حاضران، در محضر امام هشتم (ع)، شکرگزار توفیق خدمت به زائران ایشان شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->