آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us)
سرخط خبرها

فضانورد ناسا پس از ۳۷۱ روز و ثبت یک رکورد جدید به زمین بازگشت

  • کد خبر: ۱۸۶۲۸۸
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
فضانورد ناسا پس از ۳۷۱ روز و ثبت یک رکورد جدید به زمین بازگشت
فرانک روبیو، فضانورد ناسا، پس از شکستن رکورد طولانی‌ترین مدت زمان حضور در فضا به زمین بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز - روبیو پس از گذراندن ۳۷۱ روز در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و ۵۹۳۶ بار گردش به دور زمین، همراه با دو خدمه روسی مأموریت خود، یعنی «سرگئی پروکوپیف» و «دیمیتری پتلین» در قزاقستان به زمین نشست.

فضانورد ناسا و همکاران روسی او در ساعت ۱۱:۲۴ دقیقه (به وقت ایران) روز چهارشنبه ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کردند و سپس در ساعت ۱۴:۴۷ دقیقه (به وقت ایران) در قزاقستان فرود آمدند. ناسا در شبکه اجتماعی ایکس لحظه فرود کپسول سایوز که سه خدمه در آن بوده‌اند را به اشتراک گذاشت:

روبیو همچنین ماه گذشته به اولین آمریکایی تبدیل شد که یک سال کامل را در مدار زمین گذرانده است و رکورد قبلی که در اختیار «مارک ونده‌هی» بود را شکست.

بیل نلسون، مدیر ناسا اعلام کرد که این مأموریت رکوردشکن نه تنها یک نقطه عطف بزرگ محسوب می‌شود بلکه «سهم بسیار زیادی در درک ما از مأموریت‌های فضایی طولانی مدت» داشته است. او گفت:

«ناسا از خدمات فرانک به ملت ما و کمک‌های علمی ارزشمندی که او در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده، بی‌نهایت سپاسگزار است. او راه را برای اکتشافات آینده در ماه، مریخ و فراتر از آن هموار می‌کند.»

فضانورد ناسا پس از ۳۷۱ روز و ثبت یک رکورد جدید به زمین بازگشت

به گفته ناسا، روبیو در سفری به اندازه بیشتر از ۲۵۰ میلیون کیلومتر که «تقریباً معادل ۳۲۸ سفر رفت و برگشت به ماه است» حدود ۵۹۰۰ بار به دو زمین چرخیده است. او همچنین در طول ۱۲ ماه حضور خود بر ورود ۱۵ فضاپیما و خروج ۱۴ فضاپیما نظارت داشته است. بیشتر زمان او صرف فعالیت‌های علمی شده است، هرچند او در دو پیاده روی فضایی نیز شرکت کرده است.

مأموریت این فضانوردان ابتدا قرار بود شش ماه طول بکشد، اما مشکل سیستم خنک‌کننده بیرونی فضاپیمای سایوز MS-۲۲ باعث شد تا روبیو و دو خدمه دیگر برای شش ماه دیگر در مدار باقی بمانند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->