جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

ماموریت غیرممکن ناگلزمان

  • کد خبر: ۱۸۵۷۲۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
ماموریت غیرممکن ناگلزمان
جانشین فلیک چالش سختی روی نیمکت مانشافت خواهد داشت.

یه گزارش شهرآرانیوز، سرانجام هانسی فلیک از کار برکنار شد تا سرمربی موفق و تاریخ‌ساز بایرن‌مونیخ که تا پایان یورو ۲۰۲۴ ضمانت در دست داشتن هدایت تیم ملی را داشت به آغاز این مسابقات نرسد. تنها دیدار‌های دوستانه سرنوشت هانسی فلیک را مشخص کرد. زندگی تیم ملی آلمان پس از هانسی فلیک به تازگی آغاز شده و درحالی که ناگلزمن هدایت این تیم را بر عهده گرفته، در احتمال موفقیت ژرمن‌ها تردیدی عمیق به وجود آمده است.

از آخرین قهرمانی مانشافت در جام‌جهانی بیش از یک دهه می‌گذرد و شکست خانگی با نتیجه ۴ بر یک مقابل ژاپن، هرچند دوستانه، تکمیل فاجعه چند سال اخیر تیم ملی آلمان بود. تیمی با چهار قهرمانی در جهان و سه قهرمانی اروپایی، کمتر از ۹ ماه دیگر از جام ملت‌های اروپا پذیرایی خواهد کرد و به جای آنکه نامش را به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی بر سر زبان‌ها بیندازد، هنوز سبک بازی تیم تحت هدایت سرمربی مشخص نشده است.

سردرگم و مستأصل

تیم ملی آلمان تحت هدایت فلیک برای نخستین بار پس از سال ۱۹۸۵ سه بازی متوالی را با شکست پشت سر گذاشت. این آمار در دیدار‌های دوستانه باعث شد فلیک نخستین سرمربی تاریخ تیم ملی فوتبال آلمان لقب بگیرد که به علت یک بازی دوستانه از کار برکنار و جانشین موقتش، یعنی رودی فولر، موفق شد پیروزی را برای این تیم بحران‌زده به ارمغان بیاورد: مقابل فرانسه، نایب قهرمان جهان. اما آیا این پیروزی مقدمه آغاز دوران جدید تیم پس از اخراج هانسی فلیک خواهد بود یا کار را برای یولیان ناگلزمن بیش از پیش سخت خواهد کرد؟

آلمانی‌ها در طول تاریخ بیش از آنکه تیم تک بازی‌ها باشند، تیم تورنمنت‌ها بوده‌اند و سرمربیان و بازیکنان این تیم همواره در لحظات حساس، تصمیمات سرنوشت‌ساز را به‌درستی گرفته‌اند. در دو جام‌جهانی اخیر، اما آلمان به حذف در دور گروهی تن داده و در جام ملت‌های گذشته اروپا موفق به صعود تا جمع ۸ تیم برتر مسابقات نشد. در دوازده دیدار اخیر از تورنمنت‌های معتبر و رسمی، ضعف در خطوط دفاعی آلمان به‌وضوح مشخص بوده و آن‌ها هرگز دروازه‌شان را در طول ۹۰ دقیقه بسته نگه نداشته‌اند.

شروع بحران ژرمن‌ها از جام‌جهانی ۲۰۱۸

صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۸ تحت هدایت لو در شرایطی بسیار قابل قبول رخ داد. کسب حداکثر ۳۰ امتیاز ممکن و تفاضل گل مثبت ۳۹ بهترین عملکرد و مقتدرانه‌ترین صعود یک تیم اروپایی از مسابقات دور مقدماتی جام‌جهانی را به ثبت رسانده بود. از آن زمان، اما سوءتفاهم در انتخاب ترکیب‌های تیم ملی، حواشی خارج از میدان، فشار بی‌رحمانه رسانه‌ای و فقدان انگیزه در جوان‌تر‌های تیم این روز‌های سیاه در تاریخ فوتبال آلمان را رقم زده است. از جام‌جهانی ۲۰۱۸ تاکنون تنها یک بازیکن در اردوگاه مانشافت بوده که در دست‌کم ۶۶ درصد از زمان‌های ممکن دیدار‌ها با پیراهن تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفته است.

او کسی نیست جز کاپیتان تیم، یاشوا کیمیش. بحران پنج‌ساله فوتبال آلمان را هم بدون شک باید در همین بی‌ثباتی جست‌وجو کرد. شاید چاره‌اش همان تغییر سرمربی باشد. باید گفت فوتبال ملی آلمان در مسیر تغییر نسل، با وجود ظهور استعداد‌های مهم و سرشار از انگیزه‌اش در فوتبال باشگاهی، با فقدان مدیریت در تیم ملی روبه‌روست و نه لو و نه فلیک نتوانستند بهترین پست را برای به میدان فرستادن هر یک از استعداد‌ها در ترکیب تیم ملی کنار یکدیگر پیدا کنند.

فشار توقعات روی دوش ناگلزمان

تک بازی پس از اخراج فلیک مقابل فرانسه، رودی فولر باتجربه روی نیمکت نشست و کسب برتری مقابل نایب قهرمان جهان، درحالی که نمره قبولی را به پیرمرد کهنه‌کار داد، فشار‌ها روی یولیان ناگلزمن را هم بیشتر کرد. حالا ناگلزمن که پس از اخراج از بایرن‌مونیخ بدون شغل باقی مانده بود، قرار است مأموریت خطیر هدایت تیم تا پایان یورو ۲۰۲۴ را بر عهده بگیرد.

با این حساب، او جوان‌ترین سرمربی تاریخ آلمان پس از جنگ جهانی دوم است و توفیق نیافتن در هدایت تیم ملی تا مدت‌ها او را به محاق خواهد برد. ناگلزمان باید در درجه نخست، خیال تیم از بابت عملکرد تدافعی در دیدار‌ها را راحت کند. سپس در حالی که امید به عدم تنزل کیفیت تیم از نظر بازی‌سازی خواهد داشت، با پیدا کردن پست مناسب برای هر بازیکن، باید جلو این حجم از فرصت‌سوزی و به آتش کشیدن سرنوشت پرافتخارترین تیم تاریخ اروپا را در تورنمنت خانگی بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->