آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

افزایش علائم و موارد سرماخوردگی در کشور

  • کد خبر: ۱۸۵۶۴۸
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
افزایش علائم و موارد سرماخوردگی در کشور
در شرایط فعلی با شیوع دوباره بیماری‌های عفونی، به‌ویژه کرونا و آنفلوانزا ، مواجه هستیم و این شیوع ناشی از سفرهای تابستانی اخیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، سفرهای تابستانیِ اخیر یکی از عوامل شیوع بیماری‌های عفونی و انتشار ویروس‌ها هستند؛ خطرِ این موضوع زمانی بیشتر است که در خانواده، مریض بدحال یا فرد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای وجود داشته باشد و در صورت ابتلا به هر یک از ویروس‌ها تحت شرایط خطرناکی قرار بگیرد. افرادی که از سفر بازمی‌گردند و مشکوک به بیماری هستند، بهتر است سه الی پنج روز خود را قرنطینه کنند تا ویروس حالت بیماری‌زایی خود را از دست بدهد و علائم کاهش یابند.

البته پایان تابستان و آغاز پاییز، فصل شیوع بسیاری از بیماری‌های ویروسی است؛ در این مقطع از سال، برودت هوا قادر است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند و میزان آسیب‌پذیری در برابر عفونت‌ها را افزایش دهد. آنفلوانزا یکی از رایج‌ترین ویروس‌های فصلی است که به دلیل تشابه علائم آن با ویروس سرماخوردگی (راینو ویروس‌) معمولاً اشتباه گرفته می‌شود. در شرایط فعلی که ظهور زیرسویه جدیدی از ویروس کووید هم گزارش شده، شرایط برای تشخیص نوع بیماری برای افراد سخت‌تر است و لازم است حتماً به پزشک مراجعه کنند.

در همین خصوص دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی، می‌گوید: «بیمارانی که اخیراً به پزشک مراجعه می‌کنند، اغلب دارای علائمی چون اسهال و تهوع شدید، کاهش وزن غیرارادی و دل‌درد هستند که این علائم پیش‌تر نشانه ابتلا به بیماری کرونا بود، اما در حال حاضر که شیوع آنفلوانزای فصلی شدت یافته، علائم فوق ممکن است متعلق به ویروس آنفلوانزا باشد یا حتی ویروس‌های دیگر نیز در این امر دخیل باشند. هرچند مواردی هم بوده که فرد با همین علائم مراجعه کرده و تست کرونای او مثبت شده است. ویروس کووید هم‌چنان به قوت سابق پابرجاست و روزبه‌روز هم تغییر می‌کند. اتفاق عجیبی نیست که فرد با علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کند، اما در نهایت متوجه شود مبتلا به آنفلوانزا یا کروناست.»

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->