جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۰۴۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اسپیس‌ایکس بدون انجام اصلاحات «اداره هوانوردی فدرال» نمی‌تواند موشک غول‌پیکر خود را دوباره پرتاب کند

  • کد خبر: ۱۸۳۴۹۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
اسپیس‌ایکس بدون انجام اصلاحات «اداره هوانوردی فدرال» نمی‌تواند موشک غول‌پیکر خود را دوباره پرتاب کند
اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام کرد که تحقیقات خود را روی پرتاب ناموفق اسپیس ایکس استارشیپ (SpaceX Starship)، بزرگ‌ترین موشک جهان، متمرکز کرده است. این آژانس از اسپیس ایکس خواسته تا ۶۳ اقدام اصلاحی انجام دهد و قبل از پرتاب مجدد، دوباره از FAA درخواست مجوز کند.

شهرآرانیوز - یک مقام اداره هوانوردی فدرال گفته است که مشکلات متعدد، منجر به انفجار پرتاب آوریل شده است. این انفجار قطعات بتن و فلز را به هزاران متر آن‌طرف‌تر پرتاب کرد و ستونی از بتن پودرشده را ایجاد کرد که کیلومترها به اطراف آن پخش شد.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس ایکس، پس از این حادثه گفت که این موشک ۱۲۰متری را بهبود بخشیده و سکوی پرتاب را تقویت کرده است. درحال‌حاضر یک فضاپیمای جدید روی سکوی بازطراحی‌شده قرار دارد و در انتظار پرواز است

در طول پرواز آزمایشی اولیه، موشک راکت پس از اینکه مدت کوتاهی پس از بلند شدن از ساحل بوکا چیکا از کنترل خارج شد، باید نابود می‌شد. اما لاشه آن در خلیج مکزیک سقوط کرد. اسپیس ایکس گفت نشت سوخت در حین صعود باعث آتش‌سوزی دُم موشک شده و همین باعث شده ارتباط با کامپیوتر اصلی پرواز قطع شود و کنترل همه‌چیز از دسترس خارج شود.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت که این پرواز «درس‌های زیادی به همراه داشته است». ناسا می‌خواهد چندسال بعد از استارشیپ برای فرود فضانوردان روی ماه استفاده کند. هدف نهایی ماسک ساخت ناوگانی از فضاپیماها برای حمل انسان‌ها و تجهیزات به مریخ است.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->