اندوه اهالی فرهنگ و هنر مشهد در پی شهادت رئیس‌جمهور مردمی پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب ایران ویژه برنامه‌های رادیو به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی + زمان پخش رضا میرکریمی: خبر تلخی بود پیام تسلیت «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد در پی شهادت رئیس‌جمهور پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزهٔ هنری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی برگزاری سوگواره شعر درپی شهادت رئیس‌جمهور ایران + جزئیات بغض احمد نجفی شکست | امیدوارم راه «شهید رئیسی» گم نشود سریال «عاشورا» در شبکه دو سیما + زمان پخش موسوی‌مهر: شهدای حادثه اخیر، گلچینی از همه خوبی‌ها بودند | حلاوت خدمات شهید رئیسی از کام ملت پاک نمی‌شود + فیلم اشاعه فرهنگ رضوی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری | گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره هنر‌های نمایشی رضوی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور ۷روز تعطيل است لغو یک‌هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو پخش برنامه‌ها و سریال‌های شاد در شبکه نمایش‌خانگی تسلیت نهاد‌های فرهنگی برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور سهم تو شد آخر شهادت سید ابراهیم | شعر علیرضا قزوه، شاعر آیینی کشور در سوگ شهید رئیسی
سرخط خبرها

روایتی از حضور پرشور زائران و مجاوران در راهپیمایی جاماندگان اربعین مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۲۸۹۶
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
روایتی از حضور پرشور زائران و مجاوران در راهپیمایی جاماندگان اربعین مشهد+ فیلم
امروز جمع زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، تلاش کردند تا با حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، رنگ و بویی از آن مراسم عظیم را در مشهد زنده کنند و خود را همراه و همپای آنان در مسیر زیارت حرم سید و سالار شهیدان بدانند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۱۵ شهریور ماه و مصادف با اربعین حسینی، مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی واقع در خیایان امام رضا (ع) مشهد به سمت حرم مطهر رضوی، مملو از حضور زائران و مجاورانی بود که آمده بودند با حضور در این مراسم، رنگ و بویی از راهپیمایی مراسم عظیم راهپیمایی حسینی را احساس کنند. از زائران حرم حسینی که از زیارت حرم سید و سالار شهیدان بازگشته بودند تا افرادی که به هر دلیل توفیق حضور در این مراسم را پیدا نکرده بودند، آمده بودند تا بگویند همراه و همپای کاروان آل الله، زائر اباعبدالله الحسین (ع) هستند و به هر شکل ممکن، آماده تجدید عهد و پیمان با امام و مقتدای خویش هستند.

پیر و کلان، خرد و جوان، زن و مرد، همه و همه آمده بودند تا بگویند اگر نتوانسته اند همراه زائران اربعین حسینی باشند، اما همراه و همپای آنان، مسیر حرکت به سمت حرم مطهر امام رئوف را طی می‌کنند تا در این ثواب زیارت، بی بهره نباشند.


با وجود تدابیر اندیشیده شده برای مراسم راهپیمایی جاماندگان حسینی از ساعت ۸ صبح، زائران و مجاوران حرم رضوی از ساعتی قبل از آن در مسیر حضور پیدا کرده بودند. در ابتدای مسیر، جمعی از خادمان اربعین با قرآنی بر دست، حاضران در این مراسم را بدرقه می‌کردند تا در سایه قرآن، به سمت حرم مطهر رضوی رهسپار شوند. حضور بیش از ۱۰۰ موکب خدمت رسانی در مسیر راهپیمایی و افرادی که آمده بودند خادم زائران حرم رضوی باشند، بر شور این مراسم افزوده بود. موکب‌هایی که در آن خدمات مختلفی ارائه می‌شد. از پذیرایی از زائران با چای و شربت و خوردنی‌های متفاوت گرفته تا ارا ئه خدمات بهداشتی و ... و نیز ایستگاه‌هایی که با برپایی ویژه برنامه‌هایی برای کودکان، تلاش می‌کردند تا خاطره‌ای خوب از زیارت را برای آن‌ها رقم بزنند. خادمان و موکب داران، همپای زائران مشتاق و پرشور، تلاش می‌کردند هر کدام بخشی از کار را بر عهده بگیرند تا زائران، با آسایش و راحتی، زیارتی مقبول داشته باشند.

گرمای هوای امروز مشهد نیز نتوانسته بود شور و اشتیاق مردم برای حضور در مراسم را کم کند و البته با تعبیه دستگاه‌های مه پاش و خنک کننده در مسیر حرکت، تلاش شده بود تا از این طریق هم به مردم خدمت رسانی شود.

دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی از جمله نیرو‌های نظامی و انتظامی، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، انتقال خون و ... نیز هر کدام تلاش کرده بودند با حضور منسجم در حاشیه این مراسم، خدمات مناسبتری به حاضران در مراسم ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->