تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد حدود ۴.۴ تن شمش طلا طی ۲۸ حراج حضوری در مرکز مبادله مورد معامله قرار گرفت یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می‌شود قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۳/۳/ ۱۴۰۳) ثبت تولید ۴۵ هزار و ۹۱۶ خودرو در فروردین ماه سیاست‌های انقباضی کاهش تولید را در پی دارد نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲خرداد۱۴۰۳) از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟
سرخط خبرها

مرغداران برای تامین خوراک طیور همچنان دچار مشکل هستند

  • کد خبر: ۱۸۲۵۸۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مرغداران برای تامین خوراک طیور همچنان دچار مشکل هستند
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: مرغداران برای تأمین خوراک طیور به شدت دچار مشکل هستند، حتی خرید‌هایی که ماه پیش انجام شده را هنوز دریافت نکرده اند. اگر این روند ادامه داشته باشد حذف گلّه‌های مرغ را در پی دارد.

حسین موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار تخم مرغ تصریح کرد: قیمت جدید تخم مرغ در خردادماه بعد از چندین بار تعویق و ضرر و زیان مرغدار اعلام شد و قیمت برای مصرف کننده کیلویی ۵۶هزار تومان اعلام شد. هرچند که مرغداران با توجه به هزینه‌های تولید انتظارشان عددی بیش از این بود. قرار بر این شد اگر هزینه نهاده دامی ۷درصد بیشتر از نرخ اعلامی در خرداد ماه اضافه شود دولت بازنگری کند. بعد از آن دولت ۲۵درصد هزینه حمل و نقل، هزینه ذرت، سویا و هزینه دارو را افزایش داد و متاسفانه تا الان قیمت تخم مرغ بازنگری نشده است، هرچند که همان قیمت ۵۶ هزار تومان هم محقق نشده است.

به گفته وی، در فصل تابستان با توجه به اینکه تقاضا کاهش پیدا می‌کند حتی با همان قیمت مصوب هم نتوانستیم به فروش برسانیم و متاسفانه سیستم دولتی حمایت لازم برای خرید و ذخیره‌سازی انجام نداد. اگرچه فاصله قیمت با نرخ مصوب کمتر شده، اما هزینه‌های تولید به شدت دچار مشکل است حتی خرید‌هایی که ماه پیش انجام شده را هنوز مرغدار دریافت نکرده است که اگر این روند ادامه داشته باشد حذف گلّه‌های مرغ را در پی دارد.

وی افزود: کیفیت پایین نهاده از دیگر مشکلات کنونی ماست که خیلی از تولیدکنندگان گله‌مند هستند که ذرت و کنجاله سویا کیفیت لازم را ندارد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان افزود: به طور میانگین قیمت تخم مرغ ۳هزار تومان کمتر از میانگین کشوری است. این درحالی است که قیمت تمام شده آن در استان بیشتر از سایر نقاط است که دلیل آن بعد مسافت از بنادر است و ما بیشترین بعد مسافت از بنادر را داریم که در قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، خراسان رضوی روزانه ۴۵۰تن تخم مرغ تولید می‌کند که مصرف استان از این میزان حدود ۲۰۰تن است و حدود ۲۵۰ تن مازاد نیاز است. خراسان رضوی رتبه اول صادرات تخم مرغ کشور را دارد و حدود ۳۴درصد از صادرات کشور از استان انجام می‌شود، اما در حال حاضر بیشتر تامین کننده تخم مرغ سایر استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->