سرخط خبرها

عملیات سنگ‌فرش بست طبرسی حرم مطهر رضوی به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۸۲۳۱۳
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
عملیات سنگ‌فرش بست طبرسی حرم مطهر رضوی به پایان رسید
عملیات سنگ‌فرش و بهسازی نور محدوده بست طبرسی تا شیرازی در حرم مطهر رضوی به پایان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز محدوده بست طبرسی تا بست شیرازی حرم‌مطهر‌رضوی که پیش‌از‌این روکش آسفالت داشت، با مساحت ۹‌هزار‌و‌۳۵۰ مترمربع سنگ‌فرش، نورپردازی و زیباسازی شده است تا رفت‌وآمد زائران و مجاوران بارگاه شمس‌الشموس راحت‌تر شود.

به گزارش آستان‌نیوز، معاون عمران سازمان عمران و نگهداری حرم‌مطهر‌رضوی درباره این پروژه اظهار کرد: محدوده بست طبرسی تا بست شیرازی در راستای اتصال و یکپارچگی کف‌سازی صحن‌های حرم‌مطهر، به‌صورت کامل با سنگ‌هایی با ابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتی‌متر با دو طرح سنگ گل‌پنبه‌ای و گرانیت سبز ساده سنگ‌فرش شد.

حیدر حیدری ادامه داد: درجهت تسهیل رفت‌و‌آمد زائران نیز ساب این سنگ‌ها به گونه‌ای انتخاب شده است که لغزندگی کمتر و بازتاب نور ملایمی داشته باشد.
او خاطرنشان کرد: روشنایی و نورپردازی این معبر نیز برعهده هفت برج نوری متشکل از پنج پایه چراغ یازده‌متری و دوپایه چراغ هفده‌متری است که توانسته است نسبت به گذشته روشنایی بسیار مناسبی برای عبور زائران در شب فراهم کند.

حیدری با بیان اینکه در این محدوده پیش‌از‌این یک ایستگاه موقت آتش‌نشانی و یک انبار فرش قرار داشت که برای اجرای عملیات کف‌سازی و افزایش مساحت تردد زائران این دو ساختمان تخریب و به مکان‌های دیگری منتقل شدند، گفت: این محدوده از فضای رمپ پارکینگ‌۴ حرم‌مطهر با یک گیت اضطراری ورود خودرو و ۱۵۰ متر نرده جداسازی شده است. روی این نرده‌های حصاری، ۱۱۵ قاب تمثال شهدا جانمایی شده است. همچنین در مقابل این نرده‌ها به میزان ۱۱۰ متر باغچه‌های سنگی ساخته شده که با گل‌آرایی همراه با نورپردازی، زیبایی چشم‌نوازی را ایجاد کرده است.

به گفته او، در این پروژه اصلاح رمپ با شیبی ملایم برای دسترسی به ورودی کتابخانه آستان‌قدس برای تسهیل دسترس‌پذیری معلولان انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->