قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار امروز (۹ خرداد ۱۴۰۳) رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی‌سروصدای یک محصول ایران‌خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست‌به‌کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد
سرخط خبرها

مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود

  • کد خبر: ۱۸۱۲۳۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود
رییس صنف جایگاهداران کشور گفت: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله قلیزاده درباره ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها اظهار داشت: خودرو‌های پرمصرف و افزایش تقاضا برای مصرف در ایام گرم سال باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شود، البته محدودیت‌های سوخت‌گیری و عوامل دیگری هم تاثیرگذار است، فعلا اولویت اصلی، تامین به‌موقع بنزین و گازوئیل جایگاه‌هاست، در هر حال قطعا مشکلاتی وجود دارد و لزوم پاسخگویی شفاف مدیران تصمیم‌ساز به مردم در مورد محدودیت‌های موجود احساس می‌شود و با تحقق مصوبه مجلس در مورد استفاده از کارت سوخت شخصی فاصله داریم.

طرح‌های سلبی سوخت منجر به ایجاد مشکل شده است

وی گفت: در ارائه راهکار‌ها و سیاست‌های غیرقیمتی عدم مشورت با مجموعه صنفی جایگاهداران که اصلی‌ترین مرجع تخصصی آگاه به فرآیند توزیع سوخت در سطح جایگاه‌هاست موجب می‌شود اکثر طرح‌ها سلبی باشد و به دلیل مشکلات زیرساختی به اهداف نرسد و ایجاد نارضایتی کند.

رئیس صنف جایگاهداران کشور ادامه داد: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد، کسی منکر کنترل مصرف نیست، ولی مصرف‌کننده واقعی و جایگاه‌های سوخت نباید در سراسر کشور قربانی راهکار‌های سلبی و محدودیت‌ها شوند.

مردم حتما از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

وی بیان داشت: اصولا هر جایگاه بایستی حداقل یک کارت آزاد داشته باشد، البته فعلا در مورد تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها و مشکلات موجود روند فعلی سوختگیری سکوت کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان برای کاهش مشکلات است، ولی مردم بدانند که جایگاه‌داران نه تنها هیچ نقشی در این تصمیمات ندارند بلکه بیشترین آسیب‌ها و زیان‌های مادی و معنوی متوجه آنهاست بنابراین در شرایط فعلی همدلی بین کارکنان جایگاه‌ها و مردم می‌تواند مشکلات را کمتر کند و توصیه ما این است افرادی که کارت سوخت شخصی دارند و اکثریت هستند حتما از آن استفاده کنند و به امید کارت آزاد جایگاه به پمپ بنزین نروند چراکه کارت‌های جایگاه‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارد، البته میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزایش چشمگیر داشته، ولی برای تحقق مصوبه مجلس کافی نیست.

در شرایط کنونی تامین سوخت بسیار دشوار است

قلیزاده با بیان اینکه درخواست کاهش مصرف از جانب مردم در حالی که خودرو‌ها پرمصرفند راه به جایی نمی‌برد، خاطرنشان کرد: تامین سوخت برای کشوری که هر روز میزان توزیع نرمالش در حال افزایش است کاری بسیار دشوار است، ولی علیرغم مشکلات زیاد؛ تلاش بر این هست که سوخت به موقع به جایگاه‌ها برسد و توجه به استان‌های مرزی، رعایت عدالت بین جایگاه‌ها در اجرای طرح‌هایی مثل کدینگ و جبران زیان آن‌ها و جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن رساندن سوخت به مصرف‌کننده واقعی باید به دقت انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->