جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

المپیک از دسترس والیبال خارج شد؟

  • کد خبر: ۱۸۱۲۰۶
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
المپیک از دسترس والیبال خارج شد؟
والیبال ایران در ارومیه با شکستی بزرگ روبه‌رو شد و حالا تیمی بدون اعتماد به نفس و بلاتکلیف باید راهی مسابقات بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک شود که نمی‌توان شانسی برای آن متصور بود.

نادر نوروزی | شهرآرانیوز؛ علاقه‌مندان والیبال امید زیادی داشتند تا پس از نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها، تیم ملی پس از قهرمانی در مسابقات لیگ ملت‌های آسیا احیا شود و از همه مهم‌تر گامی ۳۰امتیازی و مهم برای کسب سهمیه المپیک۲۰۲۴ پاریس بردارد.

همه چیز مهیا بود. از چندروز پیش از مسابقه فینال حمایت پرشور مردم ارومیه نوید یک مسابقه تماشایی را می‌داد، اما در شبی که نزدیک به ۸هزارنفر در سالنی که فقط ۶هزار نفر ظرفیت استاندارد داشت و علاقه‌مندان چشم انتظار قدرت‌نمایی شاگردان بهروز عطایی بودند، ژاپن خیلی راحت جام قهرمانی را به توکیو برد!

شاید شکست برابر ژاپن آماده خیلی دور از انتظار نبود اما هواداران والیبال انتظار بازی نزدیک و پایاپای با ژاپن را داشتند درحالی‌که والیبال ایران با یک نمایش خیلی ضعیف نتیجه را واگذار کرد تا در نهایت ژاپنی‌ها تشویق شوند و شعار «عطایی حیا کن والیبال را حیا کن» در سالن سر داده شود!

سالنی که ساعت‌ها پیش از آغاز مسابقه پر شده بود به نشانه اعتراض به عملکرد تیم ملی و بهروز عطایی نام سعید معروف را فریاد می‌زدند و در کنار همه این اتفاقات هنوز شاهد کوچک‌ترین واکنشی از سوی فدراسیون والیبال یا اعضای کادر فنی به‌ویژه بهروز عطایی برای این شکست بزرگ نیستیم.

اگر از این شکست بخواهیم بگذریم و آن را هم به حساب جوانی تیم ملی یا اتفاقات ورزشی بگذاریم، سؤال اینجاست که با این اوضاع آشفته چه سرنوشتی قرار است پیش روی والیبال ما باشد؟ فرصتی تا بازی‌های آسیایی نمانده و انتخابی المپیک هم نزدیک است، تکلیف تیم ملی چه می‌شود؟

در بحث ارزیابی بهروز عطایی کارشناسان نظرات مختلفی دارند اما چیزی که مشخص است شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بتوان مربی موفق خارجی جذب کرد و فدراسیون هم عزمی در این مسیر ندارد! ولی حالا با بهروز عطایی که تنها گزینه برای انسجام دوباره در تیم ملی است باید چه کرد؟

والیبال اوضاع خوبی ندارد و این شکست‌های متوالی تأثیر خوبی بر تیم‌های باشگاهی هم نمی‌گذارد، اما نکته ناراحت کننده عذرخواهی نکردن رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی است؛ موضوعی که شاید بتواند اوضاع را کمی برای بازیکنان آرام کند تا شاید در این فرصت کم باقیمانده بشود دوباره برای موفقیت والیبال کاری کرد.   

ماجرای المپیک و شانسی که از دست رفت

در مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس ۲۴تیم برتر بر اساس آخرین رده‌بندی جهانی سال۲۰۲۲ میلادی در سه گروه هشت تیمی به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کنند.

برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر رقبای ایران در انتخابی المپیک هستند؛ مسابقاتی که از ۸تا ۱۶مهر به میزبانی برزیل برگزار می‌شود و دو تیم برتر این گروه به المپیک راه پیدا می‌کنند. با توجه به حضور تیم‌های برزیل و ایتالیا به نظر می‌رسد ایران کار دشواری برای کسب جواز حضور در المپیک خواهد داشت.

در پایان این مسابقات، رنکینگ تیم‌ها مشخص می‌شود. شش تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک، سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند. فرانسه هم به دلیل میزبانی سهمیه دارد. پنج سهمیه باقی‌مانده را از بین تیم‌های برتر باقی‌مانده در رنکینگ انتخاب می‌کنند. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و قطعا نماینده قاره آفریقا در بین تیم‌های برتر رنکینگ نیست، یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد و چهارسهمیه باقی‌مانده به تیم‌های برتر رنکینگ می‌رسد.

در صورت کسب نکردن جواز المپیک در مسابقات پیش‌رو کار عطایی و تیمش بسیار سخت خواهد شد. همچنین سرنوشت ژاپن هم برای ایران مهم خواهد بود که می‌تواند در مسابقات انتخابی بلیت پاریس را رزرو کند یا دل‌خوش به رنکینگ خود خواهد بود.

به هر حال شکست برابر ژاپن در فینال قهرمانی آسیا، این مسیر را به ایران نشان داد که باید هر چه در توان دارد برای صعود به المپیک از طریق مسابقات انتخابی بگذارد چون شرایط صعود با رنکینگ بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود و با توجه به پیش‌رو بودن مسابقات قهرمانی ملت‌های اروپا همین جایگاه دهمی تیم ملی هم قطعا تهدید خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->