مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟ ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد! حریق منزل مسکونی در الهیه اطفا شد+تصویر جزییات ریزش ساختمان در گناباد| آواربرداری غیراصولی ۲ کشته بر جای گذاشت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گذشت از قصاص زن ۱۶ساله‌ای که شوهرش را کشته بود

  • کد خبر: ۱۸۱۱۷۲
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
گذشت از قصاص زن ۱۶ساله‌ای که شوهرش را کشته بود
وکیل مدافع زنی که ۱۵سال پیش به جرم قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، از آزادی موکلش با رضایت اولیای دم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالصمدخرمشاهی در این‌باره اظهار کرد: در این پرونده که ۱۵سال از شروع آن گذشته، یک خانم در کرمانشاه با پرتاب جسمی سنگین، همسرش را به دلیل رفتار نامناسب به قتل می‌رساند.

وی افزود: در آن زمان آن خانم به لحاظ سن کمی که داشته در دادگاه ویژه اطفال محاکمه و به قصاص نفس محکوم شده و در مرحله فرجام خواهی من وکالت او را پذیرفتم. این پرونده طولانی بود و بار‌ها به طرق قانونی به آن اعتراض کردیم. در مرحله استیذان هم، اولیای دم برای صلح و سازش حاضر نمی‌شدند یا وقفه طولانی می‌افتاد و بار‌ها و بار‌ها به درازا کشیده شد. این اعتراضات طول کشید و موکلم بلاتکلیف در زندان بود.

خرمشاهی ادامه داد: حتی ما درخواست کردیم طبق ماده۴۲۹ قانون مجازات اسلامی که مطرح کرده «در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذرموجه یا به علت ناتوانی در پرداخت فاضل دیه یا به جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه، ولی دم یا محکوم علیه، مرتکب را در وضعیت نامعین رهاکند، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می‌کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت، دادگاه می‌تواند پس از تعیین تعزیر بر اساس کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تأیید رئیس حوزه قضایی و رئیس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند.» با سند آزاد شود که مورد موافقت قرار نگرفت.

خرمشاهی با بیان اینکه این پرونده دست کمی از قدیمی‌ترین زن زندانی ایران نداشت، گفت: نهایتا اولیای دم اوایل امسال رضایت دادند. دو روز پیش در دادگاه ویژه اطفال در کیفری یک استان کرمانشاه قصاص او به لحاظ رضایت اولیای دم منتفی شد و از باب جنبه عمومی جرم هم ۱۰سال حبس داشت که او بیشتر از ۱۰سال در زندان بود و حبس هم طی کرده بود و نهایتا آزاد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->