کنعانی: ادعای یک‌جانبه کویت درباره «آرش» مردود است باقری‌کنی: در نشست بریکس مشارکت فعال خواهیم داشت + فیلم رسانه آمریکایی: اخراج نظامی از نیجر تحقیر راهبردی برای واشنگتن بود سازمان ملل: شرایط کودکان فلسطینی در غزه اسفناک است یورش شهرک‌نشینان به خانه‌های فلسطینیان و به‌آتش‌کشیدن آن‌ها حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۳۵ شهید برجای گذاشت (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) آژیر خطر در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد اوکراین: جنگنده سوخو-۵۷ روسیه را سرنگون کردیم اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی برگزار می شود؟ + تاریخ، ساعت و جزئیات مکرون پارلمان فرانسه را منحل کرد خودکشی نظامیان صهیونیست رکورد زد کوبا: قتل عام مردم در النصیرات سند دیگری از نسل‌کشی اسرائیل است واکنش نتانیاهو و سران صهیونیست به استعفای گانتس از کابینه جنگ قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش فشارها برای برکناری نتانیاهو | پس از گانتس یک عضو دیگر کابینه جنگ استعفا کرد رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ دستی خواهد بود + فیلم ادعای رژیم صهیونیستی: چهار اسیر آزاد شده در منزل یک عضو حماس زندانی بودند توافق بایدن و ماکرون درباره صرف دارایی‌های توقیفی روسیه باقری: ایران و ترکیه شرکای پایدار در منطقه هستند | بازدارندگی پوشالی اسرائیل با «وعده صادق» عیان شد بن گویر: آمده‌ام تا اسرائیل را نجات دهم!
سرخط خبرها

محمدحسین ولایتی، عکاس ایرانی وارد سفارت ایران در کابل شد

  • کد خبر: ۱۸۰۹۸۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
محمدحسین ولایتی، عکاس ایرانی وارد سفارت ایران در کابل شد
«محمدحسین ولایتی» عکاس خبرگزاری تسنیم، شب گذشته وارد سفارت ایران در کابل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری تسنیم نوشته است که «محمدحسین ولایتی» عکاس این خبرگزاری شب گذشته وارد سفارت ایران در کابل شده است.

تسنیم در ادامه تاکید کرد: «طالبان شب گذشته محمدحسین ولایتی عکاس خبرگزاری تسنیم را تحویل سفارت ایران در کابل داده است.»

این خبرگزاری می‌گوید که بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان نیز این خبر را تائید کرده است.

این درحالی است که شب گذشته وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و کنسولی برای بازگرداندن عکاس خبرگزاری تسنیم آقای محمدحسین ولایتی جریان دارد. امیدوارم ایشان در ساعات آینده تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شود.»

هفته گذشته خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که روز شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ طالبان محمدحسین ولایتی عکاس این خبرگزاری را هنگامی که میخواست از فرودگاه کابل به تهران بازگردد بازداشت کرده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی از بازداشت محمدحسین ولایتی از مسئولان طالبان خواسته بود که این عکاس خبری را آزاد کنند و به روند بازداشت و آزار و اذیت خبرنگاران در افغانستان پایان دهند.

به گفته این مرکز، در سه هفته گذشته دست‌کم ۱۱خبرنگار در مناطق مختلف این کشور بازداشت شده‌اند که ۹ نفر از آن‌ها همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان دست‌کم چهار خبرنگار دیگر که در ماه‌های اخیر بازداشت شده بودند نیز در زندان هستند که با این حساب مجموع خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای که در حال حاضر در کشور زندانی‌اند به ۱۳نفر می‌رسد.

دلیل بازداشت تمام این خبرنگاران روشن نیست و مسئولان طالبان در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که روز گذشته خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است که در سال گذشته در سطح کشور، هیچ خشونتی در برابر خبرنگار ثبت نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->