سرخط خبرها

فرمت جدید تیم ملی فوتبال

  • کد خبر: ۱۸۰۲۸۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
فرمت جدید تیم ملی فوتبال
قلعه‌نویی برای فیفادی پیش‌رو ترکیبی متفاوت را انتخاب می‌کند.

به‌نظر می‌رسد فهرست جدید تیم‌ملی با تغییروتحولاتی جالب‌توجه همراه خواهد بود. تیم‌ملی فوتبال ایران براساس برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال، برای حضور در دو مسابقه تدارکاتی در فیفادی شهریور آماده می‌شود؛ دو مسابقه‌ای که باید در مقابل تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا برگزار شود.

براساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، کاروان تیم‌ملی برای برگزاری بازی دوستانه مقابل بلغارستان به این کشور سفر خواهد کرد و در ادامه، دوئل با حریف آفریقایی به‌میزبانی ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود. امیر قلعه‌نویی و همکارانش بعد از آغاز لیگ بیست‌وسوم، با حضور در همه ورزشگاه‌ها به‌صورت دقیق مشغول بررسی وضعیت فنی بازیکنان هستند تا فهرست بازیکنان مدنظرشان را برای فیفادی پیش‌رو تدوین کنند.

دراین‌زمینه، گفته می‌شود قلعه‌نویی قصد دارد مانند فیفادی گذشته که تیم‌ملی ایران به‌مصاف تیم‌های ملی روسیه و کنیا رفت، فهرستی با حضور بیش از سی بازیکن را تدوین کند، آن‌هم درحالی‌که آخرین اردوی ملی با حضور ۲۵ بازیکن برای حضور در مسابقات کافا ۲۰۲۳ برگزار شد. احتمالا فهرست جدید سرمربی تیم‌ملی سورپرایز‌های پرشماری هم نسبت به فهرست قبلی خواهد داشت.

بازگشت دروازه‌بانان باتجربه به تیم‌ملی

قلعه‌نویی برای حضور در مسابقات کافا ۲۰۲۳ ترجیح داد در خط دروازه سه بازیکن را همراه خودش به قرقیزستان ببرد که علیرضا بیرانوند در کنار پیام نیازمند و حسین پورحمیدی، گزینه‌های مدنظر سرمربی تیم‌ملی بودند. برای فیفادی پیش‌رو گفته می‌شود باتوجه‌به عملکرد پراشتباه پورحمیدی در ترکیب تراکتور، با وجود آنکه از او درخواست گذرنامه شده بود، احتمال حذف نامش از فهرست تیم‌ملی وجود دارد و قلعه‌نویی دنبال آن است که باتوجه‌به درخشش حسین حسینی و محمدرضا اخباری، این دو دروازه‌بان باتجربه را بار دیگر به اردوی ملی فرابخواند.

تغییر در دیوار دفاعی

مجید حسینی که در فهرست تیم‌ملی در کافا حضور داشت، به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم‌ملی نیست و به‌نظر می‌رسد که در نقطه مقابل، قلعه‌نویی قصد دارد از چند چهره شاخص لیگ‌برتری برای حضور در اردو دعوت کند. شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمدحسین مرادمند و علی نعمتی ازجمله بازیکنانی هستند که گفته می‌شود عملکردشان موردتوجه قلعه‌نویی قرار گرفته است و احتمال حضور آن‌ها در فهرست جدید تیم‌ملی وجود دارد. ضمن آنکه نسبت به فهرست تیم‌ملی در فیفادی قبلی، احتمال اضافه‌شدن نام محمدامین حزباوی و سامان فلاح، دو مدافع جوان فوتبال ایران، هم به جمع شاگردان قلعه‌نویی وجود دارد.

هافبک‌های سرخابی در راه تیم‌ملی

سعید عزت‌اللهی در کنار محمد کریمی و امید نورافکن بازیکنانی هستند که احتمال حذفشان از فهرست تیم‌ملی وجود دارد. البته باتوجه‌به مصدومیت کریمی و نورافکن، حذف آن‌ها قطعی است و سرنوشت عزت‌اللهی باتوجه‌به سکونشینی‌های سریالی‌اش در دانمارک نامشخص است. دراین‌میان، قلعه‌نویی در خط هافبک تیم‌ملی به‌دنبال تغییروتحولات است و گفته می‌شود احمد نوراللهی در کنار میلاد سرلک، مهدی مهدی‌پور و مهدی حسینی ازجمله بازیکنانی هستند که در اردوی پیش‌رو شانس حضور در جمع ملی‌پوشان را دارند و احتمالا حضور علیرضا علیزاده، هافبک تیم گل‌گهر سیرجان، هم در تیم‌ملی تمدید خواهد شد.

مغانلو و صیادمنش، چهره‌های تازه خط حمله

به‌نظر می‌رسد قلعه‌نویی در خط حمله تیم‌ملی هم دست به تغییروتحولاتی بزند و در کنار دعوت از بازیکنانی مانند مهدی قایدی، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون، احتمالا دو چهره جدید نسبت به اردوی قبلی به فهرست تیم‌ملی اضافه خواهند شد؛ شهریار مغانلو و اللهیار صیادمنش.

مغانلو در اوج آمادگی از لحاظ فنی قرار دارد و صیادمنش هم پس از پایان مصدومیت، روز‌های خوبی را در سطح دوم فوتبال انگلیس می‌گذراند و در تلاش است بتواند خودش را به فرم ایدئال برساند. با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد شمایل فهرست تیم‌ملی نسبت به اردوی قبلی تغییرات پرشماری خواهد داشت و حتی احتمال دعوت غیرمنتظره از چند بازیکن شاغل در لیگ‌برتر هم دور از ذهن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->