کاهش ۱۰ درصدی قیمت گوشت گوساله در مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی کاهش حدود ۱۵ درصدی کشت پنبه در خراسان رضوی قیمت انواع گوشی سامسونگ و شیائومی در بازار امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) قطع برق ۱۶۳ مشترک اداری پرمصرف در خراسان‌رضوی قیمت طلا در مشهد افزایش یافت (۲۰ خرداد ۱۴۰۳)  فشار از روی بازار سهام برداشته شد | گزارش وضعیت بورس (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش وام ودیعه‌مسکن تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وجود فایل‌های متنوع اجاره در بولوار صیادشیرازی مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و بیت‌کوین امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) | کاهش اندک حباب سکه اعلام شرایط فروش اینترنتی خودرو | واردکنندگان موبایل رتبه‌بندی می‌شوند سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان‌ها در سال ۱۴۰۲ + جزئیات ترمز کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان تورم تا پایان سال به چند درصد خواهد رسید؟ چرا خودروسازان دیگر ثبت‌نام جدید خودرو ندارند؟ فروشندگان پوشاک چگونه از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟ آغاز حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | توصیه وزیر صمت: مردم فعلاً خودرو نخرند! ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی جانبازان به کجا رسید؟ + جزئیات (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) فروش ویژه و اقساطی محصول پرطرفدار ایران‌خودرو + جزئیات (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد خرید ۶ خودرو که شما را به دردسر می‌اندازد + علت واریز بیش‌از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهام‌داران از طریق سجام قیمت خودرو در بازار امروز (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷ میلیون تومان گران شد جدیدترین قیمت انواع گوشی در بازار امروز چند؟ (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های ایرانی در بازار آزاد امروز + جدول (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) زمان حراج جدید سکه اعلام شد+ لینک ثبت سفارش (۱۹ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر کار: وعده دولت برای ایجاد یک میلیون شغل به ثمر رسیده است

  • کد خبر: ۱۷۹۹۹۲
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
وزیر کار: وعده دولت برای ایجاد یک میلیون شغل به ثمر رسیده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که در خصوص ایجاد یک میلیون شغل و فرصت شغلی به مردم داده بود نتیجه بخش بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید صولت مرتضوی در برنامه صف اول در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح کالا برگ گفت: در ابتدای کار بستر برای انجام طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم نبود، اما خوشبختانه با مرور زمان از آبان ماه سال قبل طرح کالابرگ در چند استان به صورت نمونه آغاز شد و تعداد قابل توجهی از فروشگاه‌ها به شبکه ملی اعتبار متصل شدند.

وی با بیان اینکه طرح کالا برگ در ابتدا با اقبال عمومی مردم مواجه نشد گفت: ابلاغ قانونی بود و موظف بودیم قانون را اجرا کنیم.

مرتضوی اظهار کرد: در گام بعدی دولت سیاست تشویقی را اجرا کرد به صورتی که اگر کسی ۷۰ درصد اعتبار کالابرگ خود را استفاده کند دولت ۲۰ درصد به آن اضافه می‌کند که این موضوع باعث استقبال بیشتر مردم شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر یک میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند گفت: افزایش مشارکت ۲.۵ برابری نسبت به مرحله اول شاهد هستیم.

وی گفت: امیدواریم طرح با سیاست‌های تشویقی که در نظر گرفته شدخ با استقبال بیشتر مردم مواجه شود.

مرتضوی گفت: خوشبختانه حسب گزارشی که مرکز آمار ایران ارائه کرده است اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ یک درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و از ۹.۲ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است.

وی افزود: بر اساس برآورد مرکز آمار ایران دولت توانسته یک درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد و نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان هم نسبت به بهار ۱۴۰۰ کاهش و اشتغال پایدار افزایش داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که در خصوص ایجاد یک میلیون شغل و فرصت شغلی به مردم داده بود نتیجه بخش بوده و به ثمر رسیده است. اینکه ادعا کنیم وزارت کار اشتغالزایی کرده اینطور نیست بلکه ما نخ تسبیح هستیم و وزارتخانه‌های متعدد از صمت، وزارت بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان امور استخدامی موثر بودند.

مرتضوی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی رصد اشتغال گفت: گزارش‌های رسمی از سامانه رصد موید ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است و در آستانه سومین سال آغاز به کار دولت سیزدهم اعلام می‌کنیم که یک میلیون فرصت شغلی به نحو احسن محقق شده و پیش بینی ما این است که این روند حتماً ادامه پیدا می‌کند.

وی فرایند نظارت بر اشتغال ایجادی را به سه شکل پیامکی، تلفنی و حضوری عنوان کرد و گفت: هر اشتغالی که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود ابتدا به صورت پیامکی به مخاطب گزارش می‌شود که مشمول شده و تسهیلات اشتغال دریافت کرده است. به صورت نمونه با بخش قابل توجهی از این موارد تلفنی از سامانه رصد تماس گرفته می‌شود و مرحله سوم به صورت حضوریست که در استان‌ها و شهرستان‌ها به کارگاه‌ها و افراد مراجعه حضوری و صحت سنجی می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه نرخ بیکاری ما در حدود ۱۸ استان به شدت کاهش پیدا کرده است. در ۲۴ استان کشور نرخ بیکاری متعادل داریم و در برخی استان‌ها از جمله ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان با بیکاری شدید روبرو هستیم که با طراحی‌های صورت گرفته و سیاست‌های آمایشی که در حال ترسیم است امیدواریم نرخ بیکاری در این استان‌ها متعادل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->