حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم فراخوان عراق برای تشکیل ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی با هدف افشای جنایات رژیم صهیونیستی سناتور آمریکایی: نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان یکی از رهبران حماس: ما به دنبال توافق کامل هستیم وکیل ترامپ: حکم دادگاه، شرکت دونالد ترامپ در انتخابات را متوقف نخواهد کرد منابع انگلیسی از وقوع حادثه در دریای سرخ خبر دادند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) حمله حزب الله لبنان به مقر توپخانه رژیم صهیونیستی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد سازمان ملل: غزه به ویرانه تبدیل شده است تظاهرات هزاران شهرک‌نشین در برابر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی باقری: پیوندهای قلبی بین ملت‌های ایران و بوسنی وهرزگوین انکارناپذیر است روسیه: ۱۵۰ اسیر اوکراینی و روسی مبادله شدند رسانه صهیونیستی: تل‌آویو توقف جنگ در مرحله دوم توافق را پذیرفته است معترضان خیابان‌های سراسر سرزمین‌های اشغالی را بستند یمن: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند پیام تسلیت السیسی به مخبر شرط ترکیه برای بررسی احتمالی خروج نیروهایش از سوریه سوناک: پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر خوشی است
سرخط خبرها

رئیس بانک مرکزی: تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد

  • کد خبر: ۱۷۸۸۵۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
رئیس بانک مرکزی: تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد
رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از آزادسازی همه منابع ارزی ایران در کره جنوبی خبر داد و گفت: این منابع بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالا‌های غیرتحریمی استفاده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا فرزین در این رشته توئیت نوشت: به تیم دیپلماسی ارزی به دلیل موفقیت در آزادسازی منابع ارزی توقیف شده تبریک می‌گویم. بدون تردید آنچه بدست آمده فراتر از تحلیل‌های موجود است و البته که این فرآیند، ادامه خواهد داشت.

لازم به تاکید است که متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

اما با پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق، تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد و هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالت پذیرفته شد.

بر همین اساس، بزودی تمامی این منابع یورویی به حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر واریز و بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالا‌های غیرتحریمی استفاده می‌شود. مابقی این منابع هم در صورت سپرده، مشمول دریافت سود بانکی خواهد شد.

لازم به تاکید است منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر نیز بزودی در دسترس قرار می‌گیرد که اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری مشاهد خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->