صدور سماکارت و فراهم شدن امکان سفر نیم‌بها برای معلولان ۹۰درصد معوقات دانشجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو
سرخط خبرها

پذیرفته شدگان نابینای استخدامی آموزش و پرورش خراسان رضوی رد صلاحیت شدند

  • کد خبر: ۱۷۸۴۴۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
پذیرفته شدگان نابینای استخدامی آموزش و پرورش خراسان رضوی رد صلاحیت شدند
پذیرفته شدگان نابینا آزمون اخیر استخدام آموزش و پرورش در خراسان رضوی توسط کمیسیون درمانی اداره کل آموزش و پرورش این استان رد صلاحیت شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، تنها چند روز پس از دستور صریح رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر دعوت مجدد از پذیرفته شدگان دارای معلولیت بینایی به پروسه آزمون‌های تخصصی جذب و استخدام آموزگار ابتدایی، اینک خبر می‌رسد ۱۵ نفر از داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی در مشهد که دچار اختلال بینایی هستند در کمیسیون‌های پزشکی آموزش و پرورش رد شده اند.

یکی از داوطلبان رد صلاحیت شده به شهرآرانیوز اعلام کرد: ابتدا از ما دعوت کردند تا در معاینات شرکت کنیم و پس از آن رد صلاحیت شدیم.

این داوطلب ادامه داد: ما به بازرسی نامه زدیم که آموزش و پرورش باید سه برابر ظرفیت را دعوت می‌کرده است که این اتفاق میسر نشده و ما به این مسئله اعتراض داریم.

آموزش و پرورش استثنایی: اطلاعی نداریم!

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی در واکنش به مطالبه اخیر نابیانایان مشهدی که رد صلاحیت شده اند گفت: این اداره دخالتی در امور مربوط به استخدامی ندارد و از فرایند‌های جذب اطلاعی نداریم.

جواد روحانی ادامه داد: تا آنجا که اطلاع دارم، داوطلبان رد شده، خواهان سهمیه غیر از سهمیه ۳ درصدی جذب افراد دارای معلولیت بودند و براساس قانون، استخدام افراد با شرایط ویژه ممنوع است یا آنکه فرد متقاضی باید سلامت متناسب با شغل مدنظر را داشته باشد که برای این داوطلبان چنین نیست.

وی در واکنش به چرایی حضور این افراد در آزمونی که سرانجامی جز رد صلاحیت پزشکی ندارد تصریح کرد: این مسئله و بررسی آن در حوزه معاونت پژوهش و برنامه ریزی است. با این حال نماینده بهزیستی در شورای استخدام اذعان کرده است که پیشتر به داوطلبان اعلام کرده بودیم همانند سال گذشته رد خواهید شد؛ امابازهم شرکت کرده بودند.

رد صلاحیت پزشکی ۲۰۰ نفر

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تایید رد صلاحیت پذیرفته شدگان نابینا عنوان کرد: در تعریفی ساده، هریک از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش یا هر نهاد دیگری اگر سلامتی متناسب با شغل خود را نداشته باشند، رد صلاحیت خواهند شد و دوستانی که معترض به این مسئله بودند، متقاضی آموزگاری مدارس غیر استثنائی ما بوده اند و این برای ما ممکن نیست.

صفدر سلطانی ادامه داد: داوطلبان مدارس استثنائی که خواهان تدریس بودند و خودشان نیز اختلال بینایی داشتند، مانعی برای ادامه بررسی پرونده استخدام نداشاته اند، اما در مورد نفرات رد شده، موضوع سلامت جسمانی ایشان است.

وی افزود: نه تنها افراد با اختلال بینایی یا شنوایی، بلکه تاکنون ۲۰۰ داوطلب درخواست تدریس که سلامت جسمانی آن‌ها مورد تایید کمیته سلامت ما قرار نگرفته است رد شده اند و در موضوع خاص نابینایان، پس از آنکه شورای پزشکی آموزش و پرورش نیز این گروه را رد کرده است، باید ایشان را به کمیسیون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کنیم تا تصمیم نهایی در مورد ادامه فرایند جذب آن‌ها گرفته شود.

گفتنی است نفرات رد صلاحیت شده در این کمیسیون ها، عمدتا دانش آموختگان دانشگاه‌های سراسری استان و کشور هستند و در آزمون نسبتا دشوار استخدامی بدون هیچ گونه سهمیه‌ای پذیرفته شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->