اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصد وشانزدهمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت‌حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟ خودروی اروپایی در راه ایران + مشخصات خودرو پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟ توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان + عکس | این ۳ گروه ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا هستند عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعالیت بانک ایرانی در سوریه به زودی آغاز می شود

  • کد خبر: ۱۷۶۹۳۰
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
فعالیت بانک ایرانی در سوریه به زودی آغاز می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود؛ با تاسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه، یک بانک ایرانی به زودی فعالیت خود در سوریه را آغاز خواهد کرد.

اواسط بهار بود که مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه - در رابطه با امضای سند همکاری میان تهران و دمشق، از اعلام تاسیس بانک و بیمه مشترک میان ایران و سوریه خبر داد.

او در این رابطه گفت: قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود؛ با تاسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد، اما تا زمان تاسیس بانک قرار است یک بانک عامل از طرف ایران و سوریه عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم کنند.

در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به دمشق در اردیبهشت سال جاری و دیدار با مقامات این کشور، ۱۴ سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های همکاری‌های تجاری، نفت و انرژی، فنی-مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات و فناوری، زلزله، امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی به امضا رسید.

حالا بذرپاش در حاشیه نشست امروز (دوشنبه، ۹ مرداد) روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، از آغاز فعالیت بانک ایرانی در سوریه در آینده نزدیک خبر داده و گفته بانک مرکزی ایران برای طرف ایرانی مجوز لازم صادر و ظرف هفته‌های آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی همچنین حذف تعرفه تجاری کالا‌های دو طرف را از دیگر مصوبات سفر رئیسی به سوریه عنوان کرده و اعلام کرده که تعرفه صادرات و وادرات همه کالا‌ها بین ایران و سوریه تقریبا صفر شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->