ابلاغ نرخ‌های جدید جرائم رانندگی (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) + ابلاغیه آخرین مهلت انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی‌ارشد اعلام شد + جزئیات فرود اضطراری هواپیمای باری در ژاپن + علت تغییر ساعت کار ادارات از فردا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) + جزئیات کیفیت هوای پایتخت در وضعیت سالم قرار گرفت (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) آتش‌سوزی پارک ملی کرخه در استان خوزستان دختر بچه ۱۰ ساله مشهدی در استخر آب غرق شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری مرد مامورنما در شهرک شهید رجایی مشهد واژگونی وانت در دزفول ۷ زن کارگر را مصدوم کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید
سرخط خبرها

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

  • کد خبر: ۱۷۶۱۷۶
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم
در این مطلب به شما طرز تهیه عدسی نذری در حجم بالا را آموزش می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عدسی غذایی پرخاصیت و مقوی به شمار می‌آید. این غذا در ماه محرم و صفر به عنوان نذری طرفداران زیادی دارد. عدسی از جمله سوپ و آش‌های ایرانی بسیار مقوی است و که به راحتی هم تهیه می‌شود. آهن موجود در عدس برای شما و عزیزانتان عالی است و با مصرف غذا‌هایی مثل خوراک عدسی و عدس پلو میتوانید مقدار قابل توجهی از آن را در برنامه غذایی خود جا دهید.

مواد لازم جهت تهیه عدسی نذری برای ۸۰ نفر

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

عدس: ۵۰ پیمانه

پیاز متوسط خلالی شده: ۲۰عدد

رب: ۴۰قاشق غذاخوری (اختیاری)

زردچوبه: ۶قاشق چایخوری

نمک: ۲۰ قاشق غذاخوری

فلفل (سیاه، قرمز و پاپریکا): ۱۵ قاشق چایخوری

سیب زمینی بزرگ نگینی شده: ۲۰عدد

روغن زیتون: ۴۰ قاشق غذاخوری

گندم خرد شده: ۶ پیمانه (اختیاری)

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی نذری + لیست مواد لازم

۲۰ قاشق غذاخوری از روغن زیتون را کف تابه بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. وقتی کمی روغن داغ شد، پیاز متوسط را که به شکل خلالی خرد شده به آن اضافه کنید و ۲-۳ دقیقه تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند.

سپس زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. کمی دیگر تفت بدهید تا زردچوبه رنگ باز کند. حال رب را اضافه کنید و مجدداً تفت بدهید. تفت دادن رب باعث خوش رنگ‌تر شدن آن میشود (استفاده از رب هم اختیاری است).

بعد از ۲-۳ دقیقه تفت دادن با رب، عدسی را که از شب قبل خیس کرده اید اضافه نمایید. عدس را هم به خوبی تفت بدهید. نمک را هم اضافه و مخلوط کنید.

پس از آن گندم شکسته را اضافه کنید و در آخر هم آب بریزید. شعله را زیاد کنید تا آب جوش بیاید.

وقتی آب جوش آمد شعله را کم کنید و حداقل یک ساعت بگذارید تا عدس کاملاً بپزد. در نیم ساعت آخر سیب زمینی نگینی شده را نیز اضافه کنید، چون سیب زمینی خرد شده زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد.

۲۰ قاشق روغن زیتون باقیمانده را روی عدسی بریزید و آن را همراه با نان و سبزی خوردن تازه سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه عدسی

– بهتر است عدس را از شب قبل (یا حداقل ۳-۴ ساعت قبل) در آب بخیسانید و چند بار آبش را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زمان پختش کمتر شود.

– گندم خرد شده را می‌توانید از مواد حذف کنید، اما استفاده از آن باعث لعاب بهتر عدسی میشود و طعم خوبی هم در کنار عدس ایجاد می‌کند.

– برای مقوی و خوش طعم‌تر شدن غذا میتوانید مقداری از آب را با آب مرغ جایگزین کنید یا از عصاره مرغ یا گوشت آماده استفاده کنید.

ـ برای چاشنی عدسی به دلخواه می‌توانید از آبلیموی تازه، زیره، گلپر و یا سرکه استفاده نمایید. در صورتی که آب غذا کم شد به آن آب جوش اضافه کنید و در آن کمی عصاره مرغ بریزید و اگر عدسی شور شد از سیب زمینی خرد شده نگینی استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->