فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید
سرخط خبرها

«حسینیه دل»، قطعه مشترک صادق آهنگران و خواننده مشهور تاجیکستان

  • کد خبر: ۱۷۵۵۹۳
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
«حسینیه دل»، قطعه مشترک صادق آهنگران و خواننده مشهور  تاجیکستان
به مناسبت ایام سوگواری محرم، دولتمند خالف (خواننده و موسیقیدان شهیر تاجیکستان) یک قطعه مشترک با صادق آهنگران مداح قدیمی تولید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این قطعه «حسینیه دل» نام دارد و شعر آن را علیرضا قزوه سروده است. دولتمند، استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که به آن «فلک» گفته می‌شود. این در حالی است که صادق آهنگران در جایگاه خواننده و مداح پیش از هم تولیدات مشترکی با دولتمند خالف داشته است.

این قطعه از تولیدات جدید مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما است که ۳۰ اثر با موضوع محرم و عاشورا را به مناسبت این ایام تولید و برای پخش به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ارسال کرده است.

قطعات موسیقایی جدید مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما شامل ۶ قطعه به صورت نماهنگ و ۲۴ قطعه صوتی آکاپلا است که در این مرکز تولید شده است.

سه قطعه «خون خدا»، «وداعی تلخ» و «هنگام محرم» با آهنگسازی فرهاد برنجان و تنظیم مجید رضازاده و اشعار علیرضا قزوه به خوانندگی مجید بهداروند، «کام عطش» با آهنگسازی و تنظیم شهرام منظمی، شعر عبدالجبار کاکایی با خوانندگی حمیدرضا ترکاشوند، «دامان وصل» با شعری از محمودخان ملک‌الشعرا (صبا) و خوانندگی مهدی حبیبی، «حسینیه‌ی دل» با شعری از علیرضا قزوه و خوانندگی مشترک دولتمند خالف خواننده تاجیکستانی و صادق آهنگران از تولیدات جدید موسیقایی این مرکز است.

این قطعات در قالب نماهنگ، ۱۰ قطعه صوتی آکاپلایی با خوانندگی مهدی حبیبی با اشعاری از حبیب چایچیان، محمودخان ملک‌الشعرا (دو قطعه)، عبدالجبار جودی خراسانی، غلامرضا سازگار، شباب شوشتری (دو قطعه)، ترکی شیرازی (دو قطعه)، میرزا یحیی مدرس اصفهانی و همچنین ۱۴ قطعه آکاپلایی با خوانندگی محسن حسن‌زاده که از ۱۴ ترکیب‌بند اشعار علیرضا قزوه با عنوان «با کاروان نیزه» تولید و برای پخش در ساعات مختلف رادیویی و تلویزیونی در اختیار پخش رسانه‌های ملی قرار گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->