درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

آمار‌های عجیب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از رتبه «تولید علم بازی» ایران در منطقه و جهان

  • کد خبر: ۱۷۵۴۴۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
آمار‌های عجیب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از رتبه «تولید علم بازی» ایران در منطقه و جهان
در نشست خبری امروز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران، ضمن اعلام جزئیات ششمین دوره بازی‌های جدی از چند آمار و ارقام رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز - به ادعای مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی، بنیاد پژوهشی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز انجام داده است که نشان می‌دهد ایران «در تولید علم در زمینه بازی‌های رایانه‌ای رتبه اول منطقه و ۱۸ دنیا را دارد؛ در این مطالعه که تا سال ۱۴۰۱ بوده و در پنج سال اخیر بررسی شده، هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های کنسولی و موبایلی مورد توجه قرار گرفته است.»

حاجی هاشمی همچنین اعلام کرد که بیش از ۵۰ بازی ایرانی وجود دارند که در بازار داخلی بیش از یک میلیون نصب دارند. ضمنا متوسط سن بازیکنان ایرانی همچنان به افزایش سالانه خود ادامه داده و به ۲۳ سال رسیده است.

در این نشست از جزئیات ششمین رویداد بازی‌های جدی در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد. طبق توضیحات فرزانه شریفی، دبیر ششمین دوره بازی‌های جدی، این دوره به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود و شامل سه بخش خواهد شد. ابتدا بخش هکاتون را داریم که طی سه روز برگزار می‌شود و بازی‌ها در آن رقابت خواهند کرد، سپس یک سمپوزیوم برای بررسی مقالات ارسالی برگزار خواهد شد و در نهایت اختتامیه جشنواره بازی‌های جدی از راه خواهد رسید.

مهلت ثبت نام بخش هکاتون تا ۱۰ شهریور خواهد بود و خود این رویداد از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد. سپس برای ارسال مقالات تا ۵ آبان فرصت وجود خواهد داشت و در نهایت در روز‌های ۳۰ تیر و ۱ دی شاهد برگزاری اختتامیه رویداد خواهیم بود. شریفی تایید کرد که ۳۰۰ میلیون جایزه برای بخش داخلی و ۲ هزار یورو جایزه برای بازی‌های غیرایرانی در نظر گرفته شده است و حدودا ۴ میلیارد تومان از طرف سرمایه‌گذاران هزینه خواهد شد.

منبع: ویجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->