دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی وضعیت سخت کاری عاملی برای ترک شغل و مهاجرت پرستاران| کوچ تلخ سفیدپوشان مشهدی راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس بحران آب، نیازمند اختیارات محلی جزییات دستگیری باند مرموز توزیع موادمخدر در پارک‌های مشهد ۸۷ درصد مراجعان پزشکی قانونی مصدومان نزاع و تصادفات هستند اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باند خانوادگی سرقت گوشی و جیب‌بری در مشهد متلاشی شد

  • کد خبر: ۱۷۵۲۸۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
باند خانوادگی سرقت گوشی و جیب‌بری در مشهد متلاشی شد
باند خانوادگی عمه‌ها و برادرزاده و شوهرعمه متلاشی شد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ از خستگی نا نداشت روی پایش بایستد. از صبح زود که به خانه کارفرمایش رفته بود، تا عصر فقط شسته بود و سابیده بود تا خانه را مهیای یک مهمانی قریب‌الوقوع کند. اما با غرغر‌های صاحب‌خانه که معتقد بود زن خدمتکار کارش را به‌خوبی انجام نداده است، خستگی به تنش مانده بود.

نارضایتی صاحب‌خانه از خدمتکار یک‌روزه‌اش، موجب شد مبلغ دستمزدش را چنان کاهش بدهد که زن در تمام طول راه به‌سمت خانه‌ای که فرزندانش منتظر بودند مادر با دست پر بیاید، نداند چه بخرد و چه نخرد و پاسخ کودکانش را چه بدهد. درست وسط همین دودوتاچهارتا‌های مادرانه، زنی دیگر در پیاده‌رو خیابان به او تنه زد و نزدیک بود درون جوی آب بیفتد، اما همان زن، شانه‌هایش را گرفته و با بغل کردن زن سرپرست خانوار، نگذاشته بود او روی زمین بیفتد. بعد هم کلی عذرخواهی کرده و راهش را کشیده و رفته بود. حدود صدمتر بالاتر، زن فهمید که گوشی‌اش نیست. اول فکر کرد آن را جایی جا گذاشته است، اما خیلی زود فهمید که زن تنه‌زننده درواقع سارقی بوده که گوشی‌اش را ربوده است.

ماجرای گوشی‌ربایی در خیابان‌های مشهد، اتوبوس‌ها و مراکز تجاری شلوغ، موضوعی بود که سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، را واداشت تا افسران کلانتری میرزاکوچک‌خان را مأمور رسیدگی به پرونده کند.

جیب‌بری اتوبوسی

پیگیری‌های اولیه نشان داد که این سرقت‌ها درقالب جیب‌بری، درون اتوبوس‌های مسافربری و اماکن تجاری محدوده بولوارمفتح و چهارراه‌گاز رخ داده است و تمام شاکیان نیز زن هستند.

مأموران دایره تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان با بازبینی تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها، اعضای اصلی این باند را که دو زن جوان و دختری نوجوان بودند، شناسایی کرده، تحقیقات میدانی خود را با گشت‌های نامحسوس و هدفمند در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تااینکه حوالی ساعت ۱۹:۱۵ عصر هجدهم تیرماه، گزارشی درباره جیب‌بری تلفن‌همراه زنی جوان، مقابل یک پارچه‌فروشی در محدوده خیابان مفتح شرقی، به دستشان رسید و بلافاصله دو تیم نامحسوس به محدوده وقوع جرم اعزام شدند.

شناسایی در ۱۰ دقیقه

تیم‌های نامحسوس پلیس، کمتر از ۱۰‌دقیقه، متهمان را که درحال شناسایی طعمه‌ای دیگر در همان محدوده بودند، شناسایی کردند و طی یک عملیات حساب‌شده و هماهنگ، به حلقه محاصره خود درآوردند.

با دستگیری متهمان، هفت دستگاه تلفن‌همراه هوشمند مسروقه از کیف همراه متهمان کشف شد. بررسی هویت متهمان نشان داد که دو زن سی‌و‌چهار و سی‌وشش‌ساله، خواهر هستند و دختر چهارده‌ساله همراهشان نیز برادرزاده‌شان است.

آ‌ن‌ها پس از انتقال به کلانتری، به جیب‌بری تلفن‌های همراه و فروش آن‌ها به فردی مالخر به مبالغی بین ۱۵‌میلیون تا ۳۰‌میلیون ریال اعتراف کردند.

ماجرای شوهرعمه

در ادامه این عملیات، مالخر گوشی‌های مسروقه که شوهر یکی از این خواهران بود، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه شمشیر، یک قبضه قمه بیست‌سانتی، یک عدد چماق و دو گوشی تلفن‌همراه مسروقه کشف شد.

در ادامه این عملیات، باتوجه‌به گزارش جیب‌بری‌های مشابه طی دو ماه گذشته در حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک‌خان، طرح مواجهه حضوری برگزار شد که تاکنون ۲۸ مال‌باخته، متهمان را شناسایی کرده‌اند و یکی از این مال‌باختگان، همان زن سرپرست خانواده‌ای بود که با تنه زدن به او، گوشی‌اش را ربوده بودند.

پیگیری سوابق متهمان نشان داد که یکی از زن‌ها سابقه‌دار است و پانزده فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. او درواقع خواهر و برادرزاده نوجوانش را با خود همراه کرده بود تا در پوشش خانواده بتوانند به‌راحتی سرقت کنند. آ‌ن‌ها هر روز عصر با پرسه‌زنی در مراکز تجاری و بازار‌های هسته مرکزی شهر، با پوشش دادن یکدیگر، اقدام به جیب‌بری تلفن‌همراه زنانی می‌کردند که سرگرم بازدید اجناس فروشگاه‌ها بودند. همچنین در اتوبوس‌های مسافربری شلوغ، اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه مسافرانی می‌کردند که میله اتوبوس یا دست فرزند خردسالشان را گرفته بودند.

ورود نوعروس به پرونده

بررسی تیم رسیدگی‌کننده به پرونده همچنین نشان داد که دختر چهارده‌ساله به‌تازگی ازدواج کرده است و والدینش ازهم جدا شده‌اند که او با پدرش زندگی می‌کند و با سرقت از زنان دیگر، قصد تهیه جهیزیه‌اش را داشته است. تحقیقات بیشتر درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->