رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چهارمین کارگاه آموزشی «روایت شهر» با عنوان «بازیگری مقابل دوربین» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۵۰۵
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
چهارمین کارگاه آموزشی «روایت شهر» با عنوان «بازیگری مقابل دوربین» برگزار شد
چهارمین کارگاه آموزشی «روایت شهر» با عنوان «بازیگری مقابل دوربین» امشب در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «روایت شهر» در چهارمین کارگاه انتقال تجربه خود، میزبان جمعی از علاقمندان به سینما بود که تجربیات خود را در کارگاه «بازیگری مقابل دوبین» به اشتراک بگذارند. کارگاهی که با حضور «سید علی عامل هاشمی» نویسنده، بازیگر و کارگردان برگزار شد.

عامل هاشمی در ابتدای سخنان خود، با بیان این پرسش که چه اتفاقی باعث تجربه بازیگری می شود و در سیر تحول یک بازیگر، چه چیزهایی به او کمک می کند و چه می شود که ما بازیگر پخته تری می شویم، خاطرنشان کرد: تجربه در بازیگری چیز عجیبی نیست. مهم آن چیزی است که بازیگری را با آن شروع می کنید.

وی افزود: تئاتر در بازیگری می تواند یک پایه به حساب بیاید و یک بازیگر تئاتر می تواند بازیگر خوبی باشد. تجربه فردی و اجتماعی می گوید تئاتر شروع خوبی است.

عامل هاشمی خاطرنشان کرد: یک بازیگر تئاتر حتما رمان های خوب را خوانده و یا یک فیلم درباره آن را دیده است. در مورد خود من هم همین اتفاق افتاده است. خیلی ها به من می گفتند رمان بخوانم و فیلم ببینم.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر، یک بازیگر باید قابلیت های خود را در عرصه بازیگری بشناسد. ضمن این که کسی که بازیگری دوست دارد، باید به صورت آکادمیک بازیگری را فرا بگیرد.

عامل هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که چیزی که افراد را ترغیب می کند یک نمایش را ببینند، آن کاری است که خود آنها نمی توانند انجام دهند و آن بازیگر انجام می دهد، خاطرنشان کرد: آگاهی محیط در تجربه بازیگری خیلی مهم است. از سوی دیگر برای یک بازیگر بسیار مهم است که اطلاعات زیادی داشته باشد. بازیگر، اقیانوسی از اطلاعات و دانش به عمق یک وجب است.

وی تاکید کرد: بازیگر باید کاری را که می بیند یاد بگیرید و از هر جای زندگی به اسم تجربه استفاده کند. از سوی دیگر، هنرمند یک انسان غیرعادی است. در این غیرعادی بودن، سطح آگاهی خود نسبت به هر چیزی را افزایش می دهد.

عامل هاشمی در ادامه گفت: نباید از یاد ببریم که بازیگر نیازمند ذهن فعال است و با تمرین باید نیمکره غیرفعال مغز خود را فعال نگه دارد تا بتواند در هر زمان، چند کار را با هم انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->