رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شهردار مشهد در دیدار با رضا میرکریمی: هرچه زبان هنر فرهیخته‌تر باشد؛ ماندگارتر است

  • کد خبر: ۱۷۴۰۷۴
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
شهردار مشهد در دیدار با رضا میرکریمی: هرچه زبان هنر فرهیخته‌تر باشد؛ ماندگارتر است
رضا میرکریمی کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران با حضور در دفتر شهردار مشهد با او و شماری از مدیران شهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضا میرکریمی کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران امروز با حضور در دفتر شهردار مشهد با محمدرضا قلندر شریف دیدار و گفت‌وگو کرد. حسن منصوریان، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی و موسی‌الرضا حاجی بگلو عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این دیدار نیز حضور داشتند.

باید زمینه‌ای فراهم کنیم که شاهد مهاجرت هنرمندان مشهدی نباشیم

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد در این دیدار گفت: زبان هنر، زبانی است که در طی دوران‌های مختلف مردم می‌شنوند و درک می‌کنند. هر چه این زبان فرهیخته‌تر باشد، ماندگاری آن بیشتر است.

وی با اشاره به کارهای شاخصی که میرکریمی در طول سالیان زیاد انجام داده است، گفت: موضوعاتی که این هنرمند به آن می‌پردازد ریشه دینی و مذهبی دارد و معمولا از هنرمندان بومی استفاده می‌کند.

شهردار مشهد ادامه داد: ما در حوزه ساخت فیلم امام رضایی، فرهنگ رضوی و تاریخ مشهد خلاهایی داریم. از شما خواستارم در این حوزه ورود کنید و کارهایی در این زمینه برای مشهد انجام دهید. موسسه شهرآرا نیز در زمینه های فرهنگی ویژه عمل می‌کند و شما می‌توانید همکاری متقابلی با آنها ایجاد کنید.

شهردار مشهد ادامه داد: اکثر هنرمندان به دلایلی از شهر مشهد مهاجرت می‌کنند، باید زمینه‌هایی فراهم کنیم تا شاهد این امر نباشیم. همچنین جامعه دینی و اسلامی، حوزه علمیه و ... از جامعه هنری حمایت خواهند داشت. 

شهرداری‌ مشهد با حمایت از هنرمندان سرزندگی و نشاط را در شهر ایجاد کند

رضا میرکریمی نیز در این دیدار اظهار کرد: مشهد دارای هنرمندان خوبی است که بسیار خوب و ارزشمند هستند. اگر شهرداری‌ مشهد همت کند و راهی برای هنرمندان مشهدی باز کند و در موضوعاتی همچون توسعه فرهنگ شهر نشینی و زیست بوم مشهدی به هنرمندان کمک کند، می‌تواند سرزندگی و نشاط را در مشهد ایجاد کند.

وی افزود: شهر باید هویت جمعی داشته باشد، در غیر صورت هزینه‌های نگهداری شهر بالا می‌رود. اگر مردم به شهر وابستگی نداشته باشند مانند غریبه‌ای می‌شوند که ممکن است بزهکاری کند، زیرا خود را متعلق با آن شهر نمی‌داند.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: در این مسیر باید منسجم عمل کرد و مکان‌های اجتماعات حوزه‌های فرهنگی هنری مانند مساجد، آمفی تئاترها، سینماها و ... مکان‌هایی هستند که مردم می‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند. همچنین باید بازخوانی قصه‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم همچون قصه‌هایی که چه بر سر شهر آمده است. زنده کردن اتفاقات در شهر باعث می شود مردم احساس کنند جمعیت پراکنده‌ای نیستند و سرنوشت همه به یکدیگر گره خورده است و ورود به این امر با توسعه حوزه فرهنگی محقق می‌شود. 

وی اضافه کرد: ساخت تونل، پل و خیابان خوب است و برای ساخت شهر به آنها نیاز داریم اما این موارد آدم‌ها را به هم نزدیک نمی‌کند. آن چیز که مردم را به هم نزدیک می‌کند هویت جمعی است و ابزار آن قصه و فرهنگ است.

بی‌مهری‌ها در مشهد باعث مهاجرت هنرمندان شد

حسن منصوریان ضمن خوش‌آمدگویی به کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، اظهار کرد: بی مهری‌ها در مشهد باعث شد تا هنرمندان مشهدی مهاجرت کنند. شورای ششم قصد دارد با ایجاد فضاهای مناسب مشهد را به خاستگاه اصلی زیست هنرمندان بازگرداند.

وی افزود: یکی از کارهای انجام شده راه‌اندازی زیست بوم هنر و رسانه بود که با کمک شهرآرا آن را به سرانجام رساندیم. همچنین برنامه‌ها و اقداماتی جهت حفظ آثار فاخر هنری و ماندگاری این آثار در شهر مشهد انجام داده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای اولین بار توانستیم در شهر مشهد جشنواره ایثار را برگزار کنیم که مورد استقبال خوبی قرار گرفت. همچنین مدیریت شهری و شهرداری در برگزاری مراسمات استقبال از بهار از هنر هنرمندان زیادی بهره می‌برد. زیست هنرهای فاخر هویتی خواستگاه شهر مشهد است که با کمک شما قصد داریم آن را احیا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->