تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در غزه رییس کل دادگستری خراسان رضوی: سلامت انتخابات و جلب مشارکت اولویت است اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) یک دیپلمات انگلیسی از نقش ویرانگر غرب در بی‌ثباتی سیاسی افغانستان و منطقه پرده برداشت حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیستی وزیر فرهنگ لبنان برای عرض تسلیت به منزل شهید امیرعبداللهیان رفت جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود ویدئو | مستند «عاشق خمینی(ره)» محمود صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + صحبت‌ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر
سرخط خبرها

آمریکا: ضدحمله اوکراین، بسیار طولانی، کند و دشوار خواهد بود

  • کد خبر: ۱۷۱۹۶۸
  • ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آمریکا: ضدحمله اوکراین، بسیار طولانی، کند و دشوار خواهد بود
مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه گفت تعجب آور نیست که ضدحمله اوکراین کندتر از پیش بینی‌ها و انتظارات پیش می‌رود و او قبلا اعلام کرده بود که این ضدحمله بسیار طولانی و دشوار خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، میلی در جریان رویدادی به میزبانی باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن گفت: این امر که [ضد حمله]کندتر از پیش‌بینی‌ها پیش می‌رود، اصلاً من را شگفت‌زده نمی‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادامه داد: من گفته بودم که این ضدحمله شش، هشت و یا ده هفته طول می‌کشد. این ضدحمله بسیار سخت,، بسیار طولانی و بسیار خونین خواهد بود و هیچکس نباید در مورد آن توهم داشته باشد.

این مقام نظامی ارشد آمریکایی با اشاره به احتمال ارسال سامانه موشکی تاکتیکی (ATACMS) به اوکراین گفت که تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

میلی توضیح داد: "این یک روند (کمک نظامی به اوکراین) مستمر و مداوم است تا جایی که من می‌دانم و هنوز تصمیمی در مورد ارسال این تسلیحات گرفته نشده است، اما، مطمئنا، این روند آن در جریان است. "

وی مدعی شد طبق وعده مقام‌های سیاسی، واشنگتن حمایت‌های لازم را از اوکراین به عمل خواهد آورد تا اطمینان حاصل کند که این کشور «آزاد و مستقل» باقی خواهد ماند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که عرضه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین گزینه روی میز است، اما هنوز هیچ تصمیمی درباره آن گرفته نشده است.

میلی درباره شورش اخیر واگنر علیه روسیه نیز افزود: «هنوز نمی‌دانیم که آیا شورش واگنر پوتین را تضعیف کرده یا خیر و برای تصمیم‌گیری در این خصوص زود است.»

میلی درباره چین نیز گفت که این کشور در پی بازنویسی قوانین بین‌المللی کسب هژمونی منطقه‌ای در آسیا در دهه آینده است. چین قصد دارد تا اواسط قرن جاری در زمینه قدرت نظامی در جهان از آمریکا پیشی گیرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اول تیرماه به نقل از دو مقام غربی و یک مقام نظامی آمریکایی گفت: ضد حمله اوکراین علیه روسیه کمتر از انتظار بوده و نیرو‌های ارتش روسیه توانایی‌های از خود نشان داده اند که فراتر از ارزیابی‌های غربی بوده است.

یکی از این مقامات تصریح کرد: این ضد حمله در هیچ یک از جبهه‌ها انتظارات را برآورده نکرده است.

سی ان ان ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های غربی، خطوط دفاعی روسیه به خوبی تقویت شده‌اند و نفوذ نیرو‌های اوکراینی به آن دشوار شده است. علاوه بر این، نیرو‌های روسیه در منهدم کردن تجهیزات زرهی اوکراینی‌ها با موشک و مین موفق عمل کرده‌اند و از نیروی هوایی خود به طرز موثر استفاده کرده‌اند.

یکی از مقامات غربی گفت که نیرو‌های اوکراین در برابر میدان‌های مین «آسیب پذیر» بوده اند و نظامیان روسیه در عملیات‌های دفاعی‌شان «توانمند» بوده‌اند.

این مقامات گفته اند که این ضد حملات هنوز در مراحل اولیه هستند و آمریکا و متحدانش کماکان خوش‌بین هستند که نیرو‌های اوکراین می‌توانند با گذشت زمان به دستاورد‌های ارضی دست پیدا کنند.

آمریکا و متحدانش احتمالا تا پایان ماه جولای صبر خواهند کرد تا ارزیابی‌های کامل‌تری از پیشروی عملیات‌های پاتک که از چند هفته پیش آغاز شده است، بدست آورند. کشور‌های غربی معتقدند نتایج این ضد حمله تأثیر زیادی بر تعیین طرف پیروز در جنگ اوکراین دارد.

بسیاری از مقامات همچنین به سی ان ان گفتند که شرایط بد آب و هوایی تاثیر منفی بر عملیات اوکراین داشته است.

یک مقام گفت: شرایط بد آب و هوایی بر زمانبندی حملات اوکراین تاثیر منفی داشته است، زیرا خودرو‌ها نمی‌توانند حرکت کنند. تلفات اوکراینی‌ها سنگین است البته به بدی که روس‌ها سعی می‌کنند نشان دهند نیست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->