نماینده مهاجران اهل تسنن در مشهد: امام خمینی (ره) نشان دادند که اسلام مرز ندارد یک مجاهد افغانستانی: امام خمینی (ره) برای مردم افغانستان سنگ تمام گذاشت طالبان به حکمتیار اجازه ترک کابل برای سفر به تهران را ندادند ابوطالب مظفری: افغانستانی‌ها امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان یک رهبر سیاسی می‌شناختند عصمت‌اللهی: در اندیشه بلند امام، مرز جغرافیایی معنایی نداشت بیگانگی طالبان با دیپلماسی | پافشاری کابل بر پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد نخبگان افغانستانی از جایگاه امام خمینی (ره) در جهان اسلام گفتند تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود
سرخط خبرها

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

  • کد خبر: ۱۷۱۶۸۵
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس
عید قربان برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، این کشور به مناسبت عید قربان چهار روز تعطیل است و افغانستانی‌ها آداب و رسوم زیادی برای این عید دارند.

 شهرآرانیوز؛ عید در افغانستان معنای متفاوتی با آنچه ما در ایران درک می‌کنیم دارد. نوروز در افغانستان فقط یک روز تعطیل است. اما عید قربان و فطر برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد، به طوری که بیشترین تعطیلی تقویم افغانستان مربوط به همین دو عید است.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

هرچند که شیوع کرونا امسال بر گرامی داشت افغانستانی‌ها از این اعیاد تاثیر گذاشت اما مردم این کشور یک هفته مانده به عید به بازار می‌روند، برای پذیرایی از میهمان‌ها در روزهای عید خرید می‌کنند، لباس نو به تن می‌کنند و این روزها را جشن می‌گیرند.

دولت افغانستان براي بزرگداشت اين روز، همزمان با روز عرفه چهار روز را در این کشور تعطيل اعلام می‌کند و در این مدت تمام اداره‌های دولتی، فروشگاه‌ها و مراكز تجاری در شهرها تعطيل هستند. مردم افغانستان ترجیح می‌دهند در روزهای عید کنار خانواده باشند و برای احترام به بزرگان فامیل به دیدار آنها بروند.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

عید در افغانستان با برپایی نماز عید آغاز می‌شود، مردم با پوشیدن لباس‌های نو به مساجد اصلی شهرشان می‌روند و نماز را به جا می‌آورند.

انجام قربانی در روز عید قربان اهمیت زیادی برای مردم افغانستان دارد، برای مثال در کابل آنهایی که از توانایی مالی برخوردار هستند با انجام قربانی و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان روز اول عید را سپری می‌کنند. این رسم در همه شهرهای افغانستان یک سنت پسندیده به حساب می‌آید.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

در کابل پايتخت افغانستان از اوايل ماه ذي الحجّه تقريبا چهره شهر عوض می‌شود، عرضه کنندگان موادغذايی، لباس، کفش و ظروف غذا خوری در گوشه و کنار شهر با پهن کردن بساط خود، مشتريان را برای خريد دعوت می‌کنند.

علي رغم وضعیت ضعیف اقتصادی بسیاری از مردم در افغانستان اما گرامی داشت عید برای آنها اهمیت زیادی دارد و شما در روزهای عید با افغانستانی دیگر مواجه می شوید.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

یکی دیگر از رسم هایی که مردم افغانستان آن را در روزهای عید انجام می برند، رسم عیدی بردن است. جواناني که تازه نامزد کرده‌اند، برای همسر آينده خود هدیه می‌برد، از این رسم با عنوان «تحفه عيدی» یاد می‌شود.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

بازار خياط‌های مردانه و زنانه از دو ماه مانده به عید رونق می‌گیرد، و هرچه آنها به روز عید نزدیک می‌شوند، بازارشان رونق بیشتری می‌گیرد.

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

آداب و رسوم مردم افغانستان در عید قربان + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->