بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند
سرخط خبرها

جیمز وب برای اولین‌بار یک مولکول کربن را که سازنده حیات است در فضا کشف کرد + ویدئو و عکس

  • کد خبر: ۱۷۱۵۳۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
جیمز وب برای اولین‌بار یک مولکول کربن را که سازنده حیات است در فضا کشف کرد  + ویدئو و عکس
تیمی از دانشمندان بین‌المللی برای اولین بار از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا برای شناسایی ترکیب جدید کربن در فضا استفاده کردند.

شهرآرانیوز - این مولکول که به عنوان «کاتیون متیل» (cat-eye-on) (CH۳+) شناخته می‌شود، بسیار با اهمیت است، زیرا به تشکیل مولکول‌های پیچیده‌تر مبتنی بر کربن کمک می‌کند. کاتیون متیل در یک منظومه ستارگان جوان با یک دیسک پیش‌سیاره‌ای به نام d۲۰۳-۵۰۶ که در فاصله ۱۳۵۰ سال نوری از ما در سحابی شکارچی قرار دارد، شناسایی شد.

اولین کشف مولکول حیاتی کربن توسط تلسکوپ جیمز وب + ویدئو و عکس

این تصاویر جیمز وب بخشی از سحابی شکارچی معروف به «نوار شکارچی» را نشان می دهد. بزرگترین تصویر (سمت چپ)، از ابزار Webb's NIRCam (دوربین مادون قرمز نزدیک) است. در سمت راست بالا، تلسکوپ با استفاده از MIRI (ابزار مادون قرمز میانی) وب روی ناحیه کوچک‌تری متمرکز شده است. در مرکز منطقه MIRI یک منظومه ستاره جوان با یک قرص پیش‌سیاره‌ای به نام d203-506 قرار دارد. در پایین سمت راست تصویر ترکیب‌شده NIRCam و MIRI از این سیستم جوان را می‌بینیم.

ترکیبات کربن پایه‌ همه حیات شناخته‌شده را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل این ترکیبات برای دانشمندانی که دنبال درک چگونگی توسعه حیات در زمین و احیانا حیات بالقوه در نقاط دیگر جهان هستند، بسیار جالب است. مطالعه شیمی آلی (حاوی کربن) بین‌ستاره‌ای، که وب به روش‌های جدیدی در حال اکتشاف آن است، زمینه‌ای جذاب برای بسیاری از ستاره‌شناسان است.

قابلیت‌های منحصر به فرد جیمز وب، این تلسکوپ را به یک رصدخانه ایده‌آل برای جستجوی این مولکول حیاتی تبدیل کرده است. وضوح عالی جیمز وب و همچنین حساسیت بالای آن، همگی به موفقیت این تحقیقات کمک کردند.

ماری-آلین مارتین-درومل از دانشگاه پاریس-ساکلی فرانسه، یکی از اعضای تیم علمی این تحقیقات گفته است: «این کشف، حساسیت باورنکردنی وب و همچنین اهمیت مرکزی CH3+ را در شیمی بین‌ستاره‌ای تأیید می‌کند».

اولین کشف مولکول حیاتی کربن توسط تلسکوپ جیمز وب + ویدئو و عکس

اولین کشف مولکول حیاتی کربن توسط تلسکوپ جیمز وب + ویدئو و عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->