بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و ویدئو بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
سرخط خبرها

پویش «نذر خون» در مشهد آغاز شد

  • کد خبر: ۱۷۱۰۸۳
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
پویش «نذر خون» در مشهد آغاز شد
اداره‌کل انتقال‌ خون خراسان‌رضوی این پویش را با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش نیاز به خون و فراورده‌های آن در مشهد راه‎ انداخته است.

به گزارش شهرآرانیوز، از‌آنجا‌که نیاز به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است، نمی‌توان زمان خاصی برای اهدای خون تعیین کرد، اما هر‌ساله با شروع فصل گرما، شاهد حضور زائران و مسافرانی در مشهد هستیم که ارائه خدمات درمانی به آن‌ها میزان مصرف خون و فراورده‌های آن را افزایش می‌دهد؛ در‌همین‌راستا در تابستان پیش‌رو، اداره‌کل انتقال‌خون خراسان‌رضوی با همکاری شهرداری منطقه ثامن «نذر خون در شهر امام مهربانی‌ها» را راه‌اندازی کرده است تا برابری دو کفه تولید و مصرف خون و فراورده‌های آن نامتعادل نشود.

مسئول اداره روابط‌عمومی انتقال‌خون استان خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا در‌این‌باره اظهار کرد: پس از ماه رمضان، عمل‌های جراحی افزایش یافت و از طرف دیگر روز‌های گرمی را تجربه کردیم که سبب مراجعه کمتر مردم به پایگاه‌ها و از سوی دیگر افزایش مصرف خون و فراورده‌های آن شد. به‌همین دلیل از جایگاه سبزرنگ که ذخیره خونی بین هشت تا دوازده روز بود به جایگاه پایین‌تر یعنی ذخیره آبی‌رنگ رسیدیم.

محمد شریف‌الحسینی خاطرنشان کرد: با‌وجود اطلاع‌رسانی، اهدای خون به میزان موردنظر نبود و زمانی که مصرف از تولید خون پیشی بگیرد، به‌ناچار باید از ذخایر خونی که برای حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شده است، استفاده کنیم. به‌همین‌دلیل ناچار شدیم که تیم‌های سیار برون‌شهرستانی را به نقاطی مانند فریمان، سرخس و... بفرستیم که این امر موجب شد تا‌حدودی کمبود ذخایر خونی استان جبران شود.

او با دعوت از مردم برای اهدای خون در همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی منفی در روز‌های تابستان، گفت: از مردم تقاضا داریم که بیماران را فراموش نکنند و بدانند که هر لحظه ممکن است که جای دهنده و گیرنده خون تغییر کند و خودمان نیز نیازمند فراورده‌های خونی باشیم.

شریف‌الحسینی با بیان اینکه «نذر خون» برای استفاده از ظرفیت حضور زائران در مشهد نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خراسان‌رضوی، دومین مصرف‌کننده خون و فراورده‌های خونی در کشور و سومین تولیدکننده خون و فراورده‌های آن است؛ بنابراین از شهروندان و زائران می‌خواهیم اهدای خون مداوم و هدف‌مند داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->