خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

نخستین مدرسه تئاتر شبستان در مساجد مشهد افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۷۱۰۷۶
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
نخستین مدرسه تئاتر شبستان در مساجد مشهد افتتاح شد
مدرسه تخصصی تئاتر شبستان از سوی ستاد امور مساجد استان خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۰۰هنرجوی نوجوان و جوان در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی صبح امروز، ۴ تیر، در مراسم افتتاحیه نخستین تئاتر شبستان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد گفت: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مشهد طی دو روز متوالی به صورت کارگاهی برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام افکاری در خصوص جزییات این مدرسه ادامه داد: این دوره ویژه اعضای ۱۴ تا ۳۰ساله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهر مشهد در رشته‌های بازیگری، کارگردانی تئاتر، نمایش نامه نویسی و تئاتر کاغذی برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این دوره از اساتید برجسته و هنرمندان شاخص کشوری در رشته‌های بازیگری، کارگردانی تئاتر، نمایش نامه نویسی و تئاتر کاغذی هنرجویان را همراهی خواهند کرد. 

سرپرست مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پردیس تئاتر تهران در آیین افتتاحیه اظهار کرد: مهمترین مسئله در آموزش هنر و هر رشته‌ای تداوم و پشتکار است.

حسین عالم بخش، نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه با اشاره به برگزاری دو روزه این دوره برای هنرجویان تاکید کرد: هیچ کس با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی کارگردان نمی‌شود، اما اگر آجر اول را بعد از شناخت علاقه و استعداد، محکم و در جای درست بگذارید، قدم‌های بعدی نیز با همان کیفیت و ارزشمندی ادامه پیدا می‌کند و در نهایت موفق خواهید شد. 

عالم بخش که تدریس کارگردانی را در این دوره به عهده دارد عنوان کرد: سیدحسین فدایی حسین در بخش نمایشنامه نویسی، آرزو افشار، سیروس کهوری نژاد و فرهاد بشارتی دوره بازیگری و ساغر لطفی نژاد نیز تئاتر عروسکی را تدریس خواهند داشت. 

 مدرسه تئاتر شبستان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان هنری کانون‌های مساجد طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۲ در محل هنرستان هنرهای زیبای پسران مشهد در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->