فضائلی: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
سرخط خبرها

بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تخلف مالی در سیستان و بلوچستان کشف شد

  • کد خبر: ۱۷۰۸۰۱
  • ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تخلف مالی در سیستان و بلوچستان کشف شد
بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته میزان تخلفات مالی کشف شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که یک هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال به خزانه دولت برگشت داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا شهریاری‌نژاد اظهار داشت: سازمان بازرسی در راستای وظایف نظارتی خود، در صورتی که هر دستگاهی در انجام وظایف محوله خود کم‌کاری کند به عنوان ترک فعل با آن بر خورد می‌کند. سازمان بازرسی همچنین با افرادی که حقوق بیت المال را تضییع کنند بدون اغماض برخورد می‌کند و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان به حمایت از مدیران پاکدست، سالم و ریسک پذیر اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی به دنبال حمایت از مدیران «سالم، شجاع، توانمند، پاکدست، جهادی و متفکر» است و می‌خواهیم با فراهم کردن بستر، این مدیران نیز مورد تشویق سازمان قرار گیرند. سال گذشته میزان تخلفات مالی کشف شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال به خزانه دولت برگشت داده شده است.

شهریاری‌نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری و مبارزه با پدیده شوم فساد در دستگاه‌های اداری باید عملکرد دستگاه‌های اجرایی شفاف‌سازی شود گفت: امروز مقابله با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است که ما در سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم و مقابله با مفسدان انجام خواهیم داد.

وی گفت: در سال گذشته بازرسی کل سیستان و بلوچستان با توجه به وظایف و اختیاراتی که بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی به سازمان بازرسی کل کشور در قالب نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور بوده محول شده بازرسی‌های برنامه‌ای و موردی انجام داده است.  گزارش‌های ارسالی به مبادی ذیربط توسط سازمان بازرسی در سال گذشته ۱۴۶ مورد شامل گزارش اصلاحی، تخلفاتی و کیفری بوده است.

معرفی ۱۳۱ نفر به مراجع قضایی و تخلفاتی در سیستان و بلوچستان

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت: از اهم وظایف سازمان بازرسی کل کشور، گزارش موارد تخلف است که بر اساس آن گزارش‌های بازرسی در ارتباط با آیین نامه، تصویب نامه، بخشنامه و دستورالعمل‌های صادره و شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که حاکی از تشخیص تخلف در موارد فوق الذکر باشد جهت رسیدگی و صدور رأی به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود که در همین راستا سال گذشته ۱۳۱ نفر به مراجع قضایی و تخلفاتی معرفی شده اند.

شهریاری‌نژاد با اشاره به تصرفات غیر مجاز اراضی ملی و منابع طبیعی نیز گفت: ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی، زراعی، مرتع و جنگل و بیش از ۵۵۴ هزار متر مربع از اراضی شهری که بعضی از سودجویان به تصرف خود درآورده بودند و یا در آستانه تصرف بود از سوی این سازمان پیگیری و رفع تصرف شده است.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به استقبال خوب مردم از سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی نیز، گفت: سازمان بازرسی علاوه بر سامانه ستاد خبری تحت عنوان «سامانه ۱۳۶» سامانه گزارشگران فساد را نیز راه‌اندازی کرده است تا دسترسی و ارتباط مردم جهت اعلام گزارش و شکایات بهتر و دغدغه آنان کمتر شود همچنین ارائه گزارش به صورت تلفنی و حضوری نیز از دیگر راه‌های ارتباط مردم با بازرس کل استان است.

شهریاری‌نژاد با اشاره به سامانه مبارزه با فساد سازمان بازرسی گفت: تعداد کل شکایات ارسال شده به سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی در استان سیستان و بلوچستان هزار و ۸۰۱ فقره بوده است که از این تعداد هزار و ۲۵۷ مورد رسیدگی شده است.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان از نظارت بر معاملات بصورت برخط خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ مورد نظارت انجام شده که منجر به اصلاح اسناد و کاهش هزینه به مقدار ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->