حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

اعلام عزای عمومی در پاکستان برای غرق شدن ۲۹۸ پناهجوی پاکستانی

  • کد خبر: ۱۷۰۰۱۶
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
اعلام عزای عمومی در پاکستان برای غرق شدن ۲۹۸ پناهجوی پاکستانی
در پی حادثه روز چهارشنبه گذشته که طی آن یک قایق پناهجویان در آب‌های یونان غرق شد و 298 پناهجوی پاکستانی غرق شدند، دولت اسلام آباد روز دوشنبه در این کشور اعلام عزای عمومی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت پاکستان روز یکشنبه، فردا (دوشنبه) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. غرق شدن ۲۹۸ پناهجوی پاکستانی در سواحل یونان دلیل عزای عمومی در پاکستان اعلام شده است.

از سوی دیگر «شهباز شریف» نخست وزیرپاکستان دستور سرکوب فوری عواملی را که در امر قاچاق انسان مشغول بودند، صادر کرد و گفت که آن‌ها به شدت مجازات خواهند شد. دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر دستور قاطعانه‌ای برای تشدید تلاش‌ها برای مبارزه با افراد همدست در جنایت فجیع قاچاق انسان داده است.»

بر اساس این گزارش، هرساله هزاران جوان پاکستانی در سودای زندگی بهتر غیرقانونی وارد اروپا می‌شوند. ترکیبی از آشفتگی سیاسی و اقتصاد در آستانه فروپاشی، ده‌ها هزار پاکستانی را به ترک کشور به صورت قانونی و غیرقانونی می‌کشاند.  

کشور‌های جنوب اروپا با سواحل گسترده همواره  مقصد نخست مهاجرانی هستند که در آرزوی رسیدن به اروپا هستند. بیشتر این مهاجران با قایق و در مسیر‌های خطرناک قاچاقیان انسان در دریا از سواحل ترکیه و یا از جزایر نزدیک یونان و یا از طریق شمال مدیترانه خود را به یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس می‌رسانند.

 در میان سرنشینان کشتی که چهارشنبه گذشته نزدیک شبه جزیره «پلوپونز» در یونان غرق شد هنوز صد‌ها نفر ناپدید هستند. بر اساس گزارش‌ها این قایق دست کم ۷۰۰ سرنشین داشته است. وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده که ۱۲ شهروند این کشور از این حادثه جان سالم به در برده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->