نشست امروز شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح برگزار می‌شود (۸ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: ناتو باید بداند که با چه چیزی بازی می‌کند قالیباف: جهان دیگر تحمل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را ندارد حماس: جامعه جهانی تصمیم قاطعی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه به اهتزاز درآمد حمله موشکی به یک کشتی در غرب یمن (۸ خرداد ۱۴۰۳) تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف نوار غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) طرح تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا برای اولین‌بار اسپانیا، ایرلند و نروژ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند ویدئو | فیلمی از هلی کوپتر رئیس جمهور قبل از سقوط ذبیح‌الله مجاهد از ایران خواست برای به‌رسمیت‌شناختن طالبان پیش‌قدم شود سفیر ایران در مسکو: راه گسترش همکاری‌ها با روسیه ادامه خواهد یافت سخنگوی قوه‌قضائیه: پرونده فساد در فوتبال در مرحله احضار متهمان است | حکم قطعی وزیر سابق جهادکشاورزی صادر شد قیمت عجیب «کفن» در بهشت‌زهرا (س) تهران مقتدی صدر از دولت عراق خواست سفیر آمریکا را اخراج کند و سفارت را ببندد دستاورد‌های دولت سیزدهم باید به‌درستی تبیین شود همسر شهید امیرعبداللهیان در دیدار وزیر خارجه عمان: ایشان علاقه‌مند به توسعه روابط با عمان بود + فیلم نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد اعلام شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) + لینک حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت اعضای ستاد انتخابات خراسان رضوی منصوب شدند
سرخط خبرها

تلگراف انگلیس: مکرون حق مداخله در تعیین دبیرکل جدید ناتو را ندارد

  • کد خبر: ۱۶۹۹۶۴
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
تلگراف انگلیس: مکرون حق مداخله در تعیین دبیرکل جدید ناتو را ندارد
نشریه تلگراف انگلیس در مطلبی با انتقاد از مواضعی که امانوئل ماکرون علیه ائتلاف ناتو اتخاذ کرد، نوشت که او حق ایفای نقش در تعیین دبیرکل جدید این ائتلاف را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشریه تلگراف انگلیس در مطلبی با تیتر "امانوئل ماکرون حق نقش آفرینی در ائتلاف ناتو را ندارد" نوشت:

«امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه همین چند سال قبل اعلام کرد ائتلاف ناتو به "مرگ مغزی" گرفتار شده است. او در مدت اخیر نیز به سراغ پروژه دلخواه خود تحت عنوان "جامعه سیاسی اروپا" رفته و با ایجاد گشایشهایی برای دوستی با چین، راهش را از آمریکا جدا کرده است.

 حالا که رقابتی بر سر تعیین دبیرکل جدید ناتو به راه افتاده، ماکرون ظاهرا به این نتیجه رسیده که حق ایفای نقش به عنوان یک "پادشاه ساز" ائتلاف ناتو را دارد. او تلاش می‌کند جلوی انتصاب بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به سمت رهبری جدید این ائتلاف را بگیرد.

این مداخله نه فقط مشخصه یک انتقام‌جویی محقر از بابت بریگزیت را دارد اما در عین حال با توجه به شرایطی که اروپا از زمان اجرای جنگ ولادیمیر پوتین علیه اوکراین تجربه کرده، نسنجیده است. انگلیس به عنوان یک قدرت مستقل در جریان این بحران رهبری، سردمدار در اروپا بوده و غرب را برای آنکه محکم در برابر تجاوزگری روسیه بایستد تحریک کرده است. اروپا اغلب دنباله رو بوه و عزم امانوئل ماکرون نیز به شکلی ویژه ضعیف بوده است. تغییر جدیدی در وضعیت روابط ایجاد نشده است. انگلیس مدتهاست که بعد از آمریکا دومین مشارکت کننده بزرگ در ائتلاف ناتو محسوب می‌شود و با وجود کاهش‌هایی که در نیروهای مسلحش اعمال کرده همچنان قوی‌ترین قدرت نظامی از برخی جوانب در اروپا است.

ظاهرا امانوئل ماکرون به دنبال آن است که کاندیدایی متعلق به اتحادیه اروپا جای ینس استولتنبرگ را در صدر رهبری ناتو بگیرد. اگر ماکرون مصمم به جلوگیری از منصوب شدن والاس به عنوان دبیرکل ناتو با توجیهات برآمده از انزواگرایی است باید در نظر داشته باشد گزینه‌های موجود قرار نیست همه اعضای ناتو را شگفت زده کنند. تمرکز این ائتلاف شدیدا بر جبهه شرقی است؛ آیا پاریس می‌تواند واقعا توقع داشته باشد که گزینه ارجحش برای دبیر کلی ناتو به همان اندازه کاندیدای انگلیس در لهستان یا همسایگانش مورد احترام قرار بگیرد؟»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->