پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص
سرخط خبرها

راستی‌آزمایی مدارک، آخرین چالش باشگاه‌های ایرانی برای حضور لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۶۹۶۷۰
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
راستی‌آزمایی مدارک، آخرین چالش باشگاه‌های ایرانی برای حضور لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC، چند روز دیگر فهرست تیم‌های دارای مجوز را معرفی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا اواسط تیرماه فهرست تیم‌های دارای مجوز را معرفی می‌کند. لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید قرار است نیمه مرداد با برگزاری بازی‌های پلی‌آف آغاز شود و افتتاحیه رسمی مرحله گروهی هم طبق تقویم، بیست‌وهفتم شهریور خواهد بود. با وجود اینکه چندروز پیش فهرست اولیه باشگاه‌ها برای مجوز حرفه‌ای اعلام شد، هنوز خان آخر این ماجرا باقی مانده و تیم‌ها باید منتظر راستی‌آزمایی مدارکشان باشند؛ مرحله‌ای که فصل پیش سرخابی‌های پایتخت موفق به عبور از آن نشدند، اما این‌بار پرسپولیس امیدوار به تأیید در آن است.

نگرانی از ممیزی شرکت آلمانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا روی خروجی سایتش یک فایل مهم مرتبط با صدور مجوز حرفه‌ای تیم‌ها در سطح قاره را منتشر کرد؛ فایلی که در آن نام شش تیم ایرانی به چشم می‌خورد و براساس این فایل مشخص شد که مدارک تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و نساجی مازندران تأیید شده است.

پرسپولیس در کنار تیم‌های سپاهان، تراکتور و نساجی طبق آخرین فهرست اعلام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان ایران در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان هستند (تراکتور د‌ر مرحله پلی‌آف حضور دارد)، اما نکته مهم در این میان، با انجام‌نشدن راستی‌آزمایی از مدارک تیم‌ها مرتبط است. ای‌اف‌سی این فهرست را بر مبنای گزارش فدراسیون‌ها اعلام کرده است و هنوز یک مرحله دیگر تا صدور مجوز قطعی برای تیم‌ها در سطح قاره آسیا فاصله وجود دارد و آن‌هم ممیزی و راستی‌آزمایی مدارک توسط یک شرکت آلمانی تحت قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

مالکیت مشترک، تنها تهدید پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس پس از اعلام فهرست تیم‌های دارای مجوز از سوی ای‌اف‌سی، در بیانیه‌ای، به این مسئله واکنش نشان داد. پرسپولیسی‌ها در بیانیه‌شان درباره این اتفاق توضیح دادند: با توجه به اسناد و مدارک بارگذاری‌شده، باشگاه پرسپولیس مجوز حرفه‌ای و شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده است. این موفقیت درحالی رقم خورد که در دوره گذشته رقابت‌ها، پرسپولیس از دسترسی به این مجوز محروم مانده بود و این‌بار درحالی آن را به دست آورد که استاندارد‌های سخت‌گیرانه تری اعمال شده بود.
تنهانگرانی احتمالی سرخ‌پوشان، بحث مالکیت مشترک آن‌ها با استقلال است.

البته چندی قبل دولت، سرخابی‌های پایتخت را به دو وزارتخانه مختلف واگذار کرد تا بتواند ماجرای مالکیت خصوصی را با این تصمیم برطرف کند و کاری کند تا دو مجمع مجزا وضعیت این دو باشگاه را زیر نظر داشته باشند. شرط کمیته بدوی طبق آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ کرده و به تصویب هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال ایران رسیده است، این بود که باشگاه‌ها نباید در مالکیت یا قدرت تصمیم‌گیری مشترک قرار داشته باشند و با این تصمیم این مشکل حل‌شده به نظر می‌رسد، مگر اینکه شرکت آلمانی بررسی‌کننده مدارک سخت‌گیری زیادی به خرج دهد.

مرحله سرنوشت‌ساز آسیایی‌شدن

هواداران فوتبال در ایران از شرکت آلمانی که تحت قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیاست، خاطره خوشی ندارند. پیش از آنکه فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود، در فهرست اولیه صدور مجوز تیم‌ها، نام استقلال و پرسپولیس در جدول منتشرشده از سوی ای‌اف‌سی وجود داشت، اما پس از راستی‌آزمایی، سرخابی‌ها به‌دلیل مشکلاتی که در مدارک ارسالی‌شان وجود داشت، نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و این مجوز فقط برای تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان صادر شد. شرکت آلمانی مواردی ازجمله زیرساخت‌ها و البته مسائل مرتبط با مالکیت باشگاه‌ها را بررسی می‌کند و مدارک آن‌ها را راستی‌آزمایی می‌کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز برای حضور تیم‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بیانیه رسمی صادر نکرده است و گفته می‌شود که پس از بررسی شرکت آلمانی، در نیمه تیرماه قرار است این بیانیه صادر شود. تیم‌های ایرانی تنهاتیم‌هایی نیستند که مجوز مشروط دریافت کرده‌اند و نگاهی به فهرست ای‌اف‌سی نشان می‌دهد که نمایندگان کشور‌هایی مانند چین، هند و ژاپن هم در وضعیتی مشابه قرار دارند و چشم‌انتظار انتشار بیانیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->