تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

بیش از ۶هزار کارگاه آموزشی در ۶۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کند

  • کد خبر: ۱۶۷۵۷۳
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
بیش از ۶هزار کارگاه آموزشی در ۶۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کند
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد گفت: بیش از ۶هزار کارگاه آموزشی در ۶۰۰ مرکز در سراسر کشور فعالیت می‌کند و این سازمان یکی از اداره‌های مهم در ایجاد اشتغال و‌مهارت آموزی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر میمنت آبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی که امروز ۱۳خرداد برگزارشد گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جزء ابر سازمان‌های کشور است که بیش از ۶هزار کارگاه اموزشی در۶۰۰ مرکز در سراسر کشور و حدود ۱۳هزار نفر کارمند و کارشناس مشغول فعالیت هستند و این سازمان یکی از اداره‌های مهم در ایجاد اشتغال و‌ مهارت آموزی است 

به گفته وی، همچنین بیش از ۱۷۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم و سال‌های قبل در بخش غیر دولتی این سازمان تشکیل شده که مشغول به خدمت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه گفت: این سازمان با این عظمت و تعداد نفرات توجه جدی و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد چرا که موضوع مهارت اموزی در بخش‌ها مختلف مورد اهمیت است و با توجه به شعار سال این موضوع بیش از پیش مورد تاکید است. در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کارگاه‌ها و مواد مصرفی آنها در سفر رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی اشاره کرد که امید است به همت مسئولان استانی و پیگیری آنان شاهد اختصاص این اعتبار و شاهد تحول، نوآوری و بروزرسانی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی باشیم.

میمنت‌آبادی یادآورشد: باید با استفاده از قانون جلب و جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی مبنی بر اختصاصی شدن درآمدها و بازگشت آن به سازمان مربوطه که در سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، درآمدهای ناشی از اجاره، مولدسازی و فروش خدمات و اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای به فنی و حرفه‌ای برگردد تا در نوسازی، تحول آفرینی و رشد و توسعه طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده شود.

وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای، برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار و حمایت از بخش مردمی و غیر دولتی، باید افراد ماهر در جامعه تربیت کنیم که این امر از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای امکانپذیر است.

این مسئول عنوان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ تفاهمنامه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی مبنی بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت ها و اختصاص 100درصدی سهم و اعتبارات جاری به آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است.

میمنت‌آبادی افزود: یک برنامه تحول‌گرایانه و جهادی در حوزه اعتبارات اختصاصی در نظر گرفتیم و آن این است که متعهد شده‌ایم هر مقدار اعتباری که وصول شد ۹۰ درصد آن به خراسان رضوی برگردد تا برای روسای مراکز و کارشناسان برنامه‌ای تحول‌گرایانه باشد تا خلا کمبود منابع و مواد مصرفی و پرداخت های پرسنلی از این طریق حل شود.

 

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: ایجاد اولین مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۹۶ با کمک خیران و آموزش و پرورش و دانشگاه در خراسان رضوی، ایجاد اولین وقف مهارت‌آموزی و اشتغال در استان، از جمله اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی است.

افشین رحیمی افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل، کلید زدن سه مرکز نوآوری است که ۲ مرکز راه اندازی شده و یک مرکز در حال پیگیری برای راه‌اندازی است.

وی با بیان این که در گذشته اعتبارات تملک و دارایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ۲ تا سه میلیارد تومان بوده است ادامه داد: اعتبارات تملک و دارایی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان است که در بین سایر ادارات کشور عدد قابل توجهی است.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه مردمی کردن امور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است این اداره کل مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را برای حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر داشته است و هر واحد صنفی را یک آموزشگاه و کارگاه فنی و حرفه‌ای قرار داده است که تا کنون ۵۲ صنعت در بحث مهارت اموزی وارد شدند و همکاری داشتند.

رحیمی افزود: برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه شهر که مجموعه آموزشی نداشتند که توسط شهرداری و شورای شهر مشهد ۶ هزار متر زمین در مشهد اهدا شد که خیران ۸۰ درصد ساخت آن را به عهده گرفتند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز حدود۱۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای ساخت آن هم اختصاص داد تا اولین مرکز را در هشت پهنه ایجاد کردیم.

فنی و حرفه‌ای باید مشاغل ده سال آینده را ترسیم کند

محمدرضا عباس زاده استانداری، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی با حضور در این مراسم گفت: سازمان فنی حرفه‌ای به عنوان یک سازمان پیشران، در اشتغال پیشگام است. بزرگترین سرمایه هر کشور انسان‌هایی که فرایند آموزشی را دیدند و برای جامعه با ارزش شدند.

به گفته وی، در سارمان آموزش فنی و حرفه این انتظار می‌رود مشاغل آینده کشور را ترسیم کنند. ما باید نقشه راهبردی داشته باشیم و برای ده سال بعد نیرو تربیت کنیم. طی چند سال گذشته نوآوری‌های زیاد در تربیت نیروی کارامد داشتیم که به جامعه عرضه شده است.

وی تصریح کرد: خیلی از مدارس در روستا‌ها که بلا استفاده مانده می‌تواند تبدیل به مهارت آموزی شود و‌مولد سازی انجام شود. ۳۹ درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی است و این رقم عددد با ارزشی است.

دهقانی، معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: مشکل فرهنگی که در این حوزهداریم و آن نگاه احاد جامعه خصوصا خانواده‌ها به خصوص بعد مقطع دیپلم نگاه حقارتی به مباحث مهارتی فنی و حرفه‌ای است که نیاز به فرهنگ سازی است. 

وی افزود دولت سیزدهم که دولت مردمی نام نهاده شده به نقش افرینی مردم در همه حوزه‌ها تاکید دارد. مردمی سازی در عرصه فنی حرفه‌ای یک الزام است. بروز تشکل‌های خصوصی باید پیش از گذشته در مجموعه راهبردی فنی و حرفه‌ای دیده شود.

وی ادامه داد: چرخش تحول افرینی بابد سازمان فنی و‌حرفه استان رقم بخورد و در دستور کار قرار گیرد. دو سرمایه انسانی و‌منبع فناوری بسیار با ارزش است. سرمایه انسانی با تکیه بر منابع فناوری نتایج خوبی رقم می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۱۳خرداد ماه مراسم تودیع و معارفه اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شد در این مراسم افشین رحیمی تودیع و امید دایی صراف فرماندار سابق کاشمر به عنوان مدیر جدید اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی معارفه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->